Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 776 ggr
rosahalsband
0

Vilket kön?

Vad är det för skillnad på Hona och Hane?
Är honor mer humörsvägande, är hanar lugnare eller är det så individuellt att det inte spelar någon roll vilket kön de har?

Dramatik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nja, honor är lite mer aktiva än vad hanar är. Honor vill mer spring runt och upptäcka medans hanar kan ta det lite lugnare och så småningom gå och lägga sig när de får komma ut. Så är det generellt iaf, men såklart finns det alltid undantag:)

rosahalsband
0

Åh okej, tack för svaret :D
Är hanar större än honor? Isådannafall hur mycket större?
Jag har hamster rör som jag hade tänkt bygga emellan flera flera burar så det kanske blir lite roligare för dom, så jag undrar om även hanar kommer igenom sådana, för jag antar att honor kan det :)

Lamina
0

Om det är sådan där små hamsterrör som man kan köpa på vilken djuraffär som helst så kan jag säga direkt att den enda råtta som kan ta sig igenom ett sånt är en unge…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

rosahalsband
0

Vilket mått är det en råtta kan ta sig igenom? Jag menar, har sett folk som sagt här inne att folk sagt att får råttan in huvudet får dom igenom hela kroppen. Nu har jag haft en hon råtta (ja en, och ja jag vet att det är fel, men hon var blind och rätt aggressiv emot allt och hon vågade inte ens vara med sina syskon i djurbutiken och ja djurbutiken jag vet att det är fel också men jag var 15år då. :( ), Hon skulle nog kunnat ta sig igenom rören även som vuxen, men hon kom där emot INTE igenom saker hon fick huvudet igenom som t.ex hon bodde i en kanin utebur två våning, och hon kom inte ut igenom springorna med annat än huvudet. Därför jag undrar bara. :) Men länka gärna rör råttor får plats i, skulle behöva tips på sånt, mått m.m.

Lamina
0

Ferplast illerrör tar dom sig igenom utan problem. Finns att köpa i dom flesta nätbutiker (för djur då) och större djuraffärer skulle jag tro.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Dramatik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måste bara säga att honråttor säkerligen kan klämma sig igenom hamsterrör om de vill, men meningen med att ha rör i buren är ju inte att de ska behöva kämpa sig egenom:P

Sen det där med att om de får igenom huvudet så får de igenom kroppen, det gäller nog främst hål, rör är ju längre och då är risken för att fastna större:)

rosahalsband
0

#5 tack för hjälpen :)

#6 Haha nej jag ska ha rätt korta rör från bur till bur.. Men jo risk finns väl att de fastnar. :( Iaf i "svängiga" rör

hus-musen
0

Det är bättre med stora rör, även om de är korta så kan de kila fast sig när de får för sig att de ska vara många i ett rör eller så ska de vända på sig i röret. Har sett det, en hane lyckades fastna i ett stort illerrör..

Det påstås att råttor kan ta sig igenom hål med en diameter på 2 cm, men det är vilda råttor inte tama. Visst finns det tama oxå som trycker sig igenom små hål, men de är inte lika smidiga oftast. Satsa på rejäla rör från början så slipper du eventuella olyckor.Glad

Qui dormit, non peccat