Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 3396 ggr
Arrowhead
0

Hur gamla?

Hur gamla måste råttor va innan man kan sälja/köpa dom?

[RussinsMusli]
0

5 veckor :)

Arrowhead
0

okej, för råttorna vi köpte idag (från djuraffär) e bara 4 veckor visade de sig :S  dom behöver inte nåt speciellt då?

[RussinsMusli]
0

Jag köpte en råtta från djuraffär som jag misstänker var 3 veckor. Jag gav henne välling och barnmat, satte ihop henne med en äldre som kan lära henne allt hon behöver. :)

Arrowhead
0

okej, så lite "fetare" mat då? :) för dom e hos dom vuxna redan :) förresten när blir en råtta vuxen? :)

[RussinsMusli]
0

1 år om jag inte har fel? :p

Arrowhead
0

okej, för mina äldre e strax under året så dom e väl vuxna snart då:)

[lucke]
0

Enligt min råttbok motsvarar 1 råttår 35 människoår, dvs de är nästan medelålders då…

[RussinsMusli]
0

#7 Hm okej, jag har inte så mycket koll på när dom blir vuxna, kom jag på nu när hon frågade, haha.. Dom brukar iallafall lugna ner sig och så vid 1 därför jag tänkte att det kanske var så..

[lucke]
0

Jag tycker också att de lugnar ner sig markant vid 1 års ålder. Men de kanske är som mig- en barnslig 30+areSkrattande

alexfifan
0

Åh, jag hittade någon jättebra sida där man kunde omvandla råttår till människoår… någon som har den kanske? Vart på skoldator så har inte länken sparad ><

you can't face the problem, if the problem is your face……

[lucke]
0

Enl. boken:

• 5 v. = 10 år
  • 6 mån = 16 år
  • 9 mån = 25 år
  • 1 år = 35 år
  • 1½ år = 50 år
  • 2 år = 65 år
  • 3 år = 85 år
  • 4 år = 100 år
hus-musen
0

#10 har en länk på min profil =)

Qui dormit, non peccat

Arrowhead
0

va för mat kan man ge dom små då? :)

alexfifan
0

#12 Tack det var den jag menade! :D Har säkert vart inne och hittat den hos dig då ^^

you can't face the problem, if the problem is your face……