bråk:(
mina två råttpojkar bråkar väldig mycket och det har både ryckts av pälstussar och blivit små sår och idag var det en rejäl fight och efter det är den ena råttan blixt stilla så for den andra råttan är nära han har varit så i några minuter finns det något man kan gör åt det ?
tacksam för svar
Hej!
Jag är ingen mästare på råttor men kan endå ganska mycket.
Mitt tips jag skulle ha gjort är att sära på dom om dom har samma bur.Har dom kanske kommit upp i puberteten(stavningen)så har jag hört att det är vanligt att dom slåss.
OM DOM HAR SAMMA BUR SÅ MÅSTE DÅ NÄSTAN SÄRA PÅ DOM SÅ DET INTE HÄNDER NÅT RIKTIGT ILLA.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

ja dom är i samma bur men i ena sekunden ligger dom och sover tillsammans och helt plötsligt börjar de bråka det kanske är två rejäla bråk per vecka inte mer men jag läste att det kanske hjälpte om man skaffade fler råttor så att det blir en större flock kan det hjälpa? vill helst inte säraa dom för då skulle dom bli så ensamma
Vad jag har hört så kan det hjälpa att skaffa en eller flera bebisar till en bråkig flock.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

mm ska tänka på saken tack för hjälpen:)
Hur gamla är dina pojkar? Ibland kan det hjälpa att tillsätta en el två små buspojkar till dem, då får de annat att tänka på än inbördes rang. Blir de för hårda på varandra kan du bryta dem med att spruta vatten på dem, speciellt på den som startar bråket. Ta inte isär dem, det kommer bara försvåra det för dem.

mm jag ska nog snart skaffa några till bebbar :)
#5 det låterv som om det ska försvåra det hela med två bebisar men jag har ingen aning
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#7 Är råttorna någorlunda normalt skapta brukar tillskott av fler flockmedlemmar göra dem lugnare, de får annat att tänka på än varandra, små busfrön ska ju fostras och då har man inte tid med inbördes strider. Ö h t har ungar oftast en lugnande inverkan på vuxna hanar.