Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2530 ggr
MaaariaS
0

Allergi

Jag köpte för några år sen 2 hanråttor och upptäkte väldigt snabbt  att jag var allergisk mot dom.Rynkar på näsan

Nu undrar jag om honor är mindre allergiframkallande än hanar?då jag jättegärna skulle vilja ha ett par råttor igenGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
0

Enligt mina erfarenheter så är honor minder allregiframkallande än hannar. Har haft honor i 2 år utan att märka något alls. Skaffade hannar för 2 månader sedan och med dom måste jag vara väldigt noga med burstädningen, kloklippning och att ha långärmat på mig när jag pysslar med dom. Annars kliar jag sönder armarna och får ont i halsen och nysattacker.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[lucke]
0

Jag tål också honor! (är megaallergisk mot så gott som alla djur)- har inte testat om jag tål hanar, skulle nog inte våga chansa att skaffa…

Banankaka320
0

Tålde inte hanar förut, men nu gör jag de när jag tvingar min kropp till de (a)

MaaariaS
0

Ah tack för svaren …helt underbart…då kan jag träffa nån med honor och kolla om jag får utslag av dom eller inte ,innan jag köper någraGlad(har inte vågat träffa nån med råttor alls förut)

Anvariel
0

Rent generellt sätt brukar hanar av alla pälsdjur producera mer allergener än honor. Bebisar ska också producera mer än vuxna vad jag förstått. Åtminstone bland hundar. Men sen är det ju olika hur man reagerar också så mycket är individuellt. Men testa och se vet jag! Alltså, besök någon med honråttor, kanske kan du få låna några på prov i en vecka eller så för att se hur du reagerar?

MaaariaS
0

#5 Ja jag ska kolla om jag bor nära nån, som har honråttor och kolla hur jag reagerar på domGlad

hus-musen
0

Det är väldigt individuellt med allergi, jag tål inte honor, men hanar går bra. Små ungar är de värsta allergibomberna! Har du otur tål du inte några råttor alls.

Hoppas du kan få träffa och eventuellt låna några honor så du får veta om du tål demGlad

Qui dormit, non peccat

MaaariaS
0

#7 Ja tyvärr kan det ju vara så att jag inte tål några men ska se om jag kan få tag i nån som bor nära och testa iaf.

MarajLowajz
0

Var bor du någonstans då?
Jag är allergisk mot de flesta pälsdjur men jag har märkt att honor som är rexade funkar jättebra. Däremot så kliar det och har sig när de har kissat på armarna eller så. Sen gäller det att byta filtar och sådant varannan dag för att minska besvären :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein