Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 272 ggr
Ticka
0

Fixa råttans tänder?

Vid tillfälle var jag och letade nya gnag alternativ åt min råtta, han var ointresserad av pinnar mm" så jag var orolig att han inte skulle slita sina tänder rätt.

Damen i butiken, en Zoo butik av något slag, sa att jag kunde lämna in sin råtta för att få tänderna kollade och ev fixade… Typ knippsade eller filade. Jag tyckte det verkade lite konstigt. Dom tog även emot hundar för klippning mm. Jag förlitar mig till veterinären i första hand om problem uppstår.

Men jag är nyfiket, undrar om ni vet något om detta, eller har "lämnat in sin råtta" någonstans?

Stj3rnfallet
0

I så fall skulle jag göra det hos en veterinär och inte hos en djuraffär ;) Skulle inte lita på att de kan sin sak.. Veterinärer kan man lite mer på också =) Skulle inte våga riskera ngt genom att gå till en djuraffär som gör sådant, men jag ahr aldrig behövt fila ned/klippa ned mina råttors tänder =)

Ticka
0

Råttor/gnagare brukar i allmänhet fixa tänderna själva, bara de har att gnaga på, frön pinnar mm. Men jag vet att det finns fall, där tänderna blivit för långa eller gått sönder och orsakat problem. Men då är det veterinären man går till. Så jag blev också lite förvånad över att dom erbjöd en sådan tjänst på en djuraffär över huvud taget.

Fundersam