Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 4053 ggr
[lucke]
0

Hemkörning?

Någon som vet vilka (nät)butiker som har hemkörning av burar? Jag bor i Stockholm och har ingen bil, så det vore toppen med den servicen.

Katoz
0

Sitter själv inne på http://www.kattlycka.se inte riktigt bestämt mig ännu bara vilken det blir..

Katoz

[lucke]
0

Men har de hemkörning alltså? Har du handlat av dem förut och vet om de är bra?

Katoz
0

Står "Fri frakt till adress inom Sverige eller Finland" på startsidan. Har själv inte gjort det men läst om andra som gjort det..

Katoz

[lucke]
0

Okelido… Söt brevöppnare har de iafKyss

Huldan
0

zooplus.com har som jag fattat det i alla fall, fri hemkörning :)

[lucke]
0

Är det den tyska(?) sidan? Får kolla upp dem också, och övervinna min fobi mot att handla från utländska sajter isfTungan ute

Rats-is-it
0

Kolla www.pwss.nu 

Jag har just beställt en bur där som ska fraktas på posten. De har även vissa "åkturer" de levererar på.

alexfifan
0

zooplus rekommenderar jag starkt! jättebra på alla vis

you can't face the problem, if the problem is your face……

Banankaka320
0

Rekommenderar zooplus också :D priset är billigt och hemkörning :D tar ca en vecka så har du buren hemma

[lucke]
0

#7 Hur mkt fick du betala i frakt? Kan man få hemkörning? Gillar att de har så pass många olika burar att välja på…

Zooplus- är det inte krångligt om man måste returnera?

Rats-is-it
0

#10 Jag beställde en bur i torsdags kväll, fick bekräftelse i fredags på fraktkostnad som blev 148:-, plus postförskott 50:-

Idag är buren skickad och troligtvis har jag den redan i morgon =)

Jag tycker det är en överkomlig frakt då de har bra priser på sina varor!

Har mailat mycket med dem om frågor innan jag beställde, och det har varit otroligt bra service måste jag säga. Och som du säger, mycket att välja på.

På hemsidan har de ju en flik med åkturer också, där de skriver vilka turer de kör, vart man kan möta upp dem.

[lucke]
0

#11 Men hemkörning ingår inte väl? Kanske går att köpa till via posten… Jag har ju ingen möjlighet att möta upp dem då jag saknar bil. Ja, de är verkligen välsorterade!

Rats-is-it
0

#12 Nej det ingår inte hemkörning. Tänkte om du bodde nära något av stopp-ställena för deras stockholms-tur?

Annars får du kanske be om hjälp med transport från posten av någon du känner?

Lycka till!

[lucke]
0

#13 Oki- förväxlade dem nog med Foderbilen eller vad de heter, som har leverans till dörren. Måste ta hjälp av någon med bil eller så såg jag nu att posten har hemleverans (kan dock tänka mig att det är dyrt…)

Tack detsamma, hoppas du blir nöjd med buren!

alexfifan
0

Om du ska returnera till zooplus tror jag inte det är så krångligt, förutsatt att du är någorlunda haj på engelska då… Har för mig jag fick information om precis hur jag skulle gå till väga om det var något fel på min bur eller om jag inte var nöjd, tror inte det skulle kostat något heller men jag är inte säker

[lucke]
0

#15 Jodå- är rätt haj på engelska, så det skulle funka med den biten :-) Kan ju bli väldigt dyrt om det är så att man får stå för hela returen själv… Hur lång leveranstid är det ungefär?

alexfifan
0

#16 då borde det inte vara några problem, läs deras köpvillkor och det där så står det säkert där hur det funkar
jag beställde min bur på en lördag, gjorde fel med betalningen men de skickade buren direkt när det gick igenom. den var i växjö fyra dagar senare (fredagen, skickades måndag) och levererades hem till dörren på måndagen :) så runt en vecka, antagligen beroende på vilken tid dom skickar iväg den och hur mkt tid den lokala leverantören har. ^^

[lucke]
0

Hur funkar det här med dörrelverans- RInger leverantören innan och bokar tid med en? Jag jobbar mkt kvällar, så är inte alltid anträffbar "efter kontorstid"…

hus-musen
0

#18 Jag har tyvärr upplevt att de skiter i att ringa, antingen dyker de upp ändå eller så påstår de att de har ringt och att ingen svarat. Jättevanligt problem med både posten och schenker, har jobbat med dem. Beställer du hos zooplus så är det leverans dagtid som ingår i priset, dvs mellan 8-16 enligt posten.

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

#19 Oki- då får jag se till att få det levererat på en ledig dag då…

alexfifan
0

#20 de kommer ringa dig så fort paketet har kommit till dom och frågar efter vilken tid dom kan komma. så får du helt enkelt kolla upp så någon kan ta emot paketet hos dig eller be dom lämna det till grannen om det går.

mig ringde dom iaf på fredagen och frågade om det var OK att leverera hem mellan elva och tre följande måndag.. ^^

och de flesta som kör med hemleverans gör väl det under de vanliga arbetstimmarna 8-16 i vilket fall…

btw, jag svarade inte när dom ringde från schenker för jag sov. dom ringde väl runt tio eller elva på förmiddagen. jag fick ett meddelande på telefonsvararen att jag skulle ringa upp så fort jag hörde det och de sa även vilket nummer jag skulle ringa och vilket ordernummer (eller vad det heter, det numret mitt paket hade iaf) jag skulle säga när jag ringde :)

[lucke]
0

#21 Oki, tack för infon :-)

Katoz
0

Jag var själv inte hemma när jag fick min bur hem. Men fick nåt brev jag kunde skriva under och sätta på dörren, så stod buren utanför när jag kom hem.

Katoz

[lucke]
0

Smidigt!

Verra
0

Jag köpte en furret tower precis från zooplus, 1675:- ända hem till dörren på 10 dagar. Perfekt!

Dem står för returen ifall varan är trasig. Men man kontaktar dem och får en retursedel, verkar enkelt och smidigt. Men jag har inte testat att returnera själv..

[lucke]
0

Oj, vilket bra pris! Har inte bestämt vilken typ av bur jag ev ska köpa, men ska kolla Zooplus…