Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2686 ggr
Zakaraa
0

Gul pälsbotten

Satt och myste med mina småpojkar lite och upptäckte att deras hårbotten var väldigt gul.

Sökte runt på RiF och såg att det var smuts, är detta något jag behöver tvätta bort eller gör det något att dom går med en gul pälsbotten, tänkte för hälsans skull?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Banankaka320
0

Det kan vara deras hudfett(?) som du ser, tvättar du ofta bort de så bildas de mer :)

Zakaraa
0

Så med andra ord ska jag låta det vara? :P

Lancia
0

Oftast beror det på terosteronet att hanars pälsbotten blir gul. (Det har funnits många trådar om detta ;)) Till utställning skall det tvättas bort, (jag tycker galltvål tar bort detta gula alldeles suveränt!), kan va lite tufft att få bort men det är bara att tvätta på.

Till vardags så är detta inget man behöver bry sig om. Råttor med hög testosteronhalt är i regel gulare. Mina kastrater är fina och o-gula i pälsbotten precis som honor, från att som okastrerade ha varit gula.

Zakaraa
0

Okey, då låter jag dom vara :P
Mina tjejer har aldrig haft det så man blir ju ltie förvånad när ens (första) hanar är jättegula :P

Jo jag sökte efter det men fick bara upp att det var smuts så inte vet jag om jag sökt på fel ord eller om det bara inte ville fungera för mig (ofta det problemet hos mig ^^')