Djurplågeri?
En bekant till mig fick ta hand om en av mina råttor, Silver då han gick inte ihop med mina råttor. Tanken var att hon skulle skaffa en till, så han fick en vän. Precis efter det så fick han en böld och jag sa att hon var tvungen att gå till en veterinär. En vecka senare kontaktade hon mig o sa att bölden spruckit o att han var död. Verkade då som om de avlivat honom hemma, o inte åkt till vetten alls.
Hon skrev r.i.p och hade massa bilder på honom.
någon vecka senare skaffade hon 6(!) nya råttor och då tog bort alla bilder o texter på Silver. Efter ytterligare några veckor så fick jag reda på att tydligen hade 4 av de nya råttorna dött, något med att ett element blivit avstängt o de frös ihjäl.
Hon var en dag hos min syster. Fick samtal från psyk att hon skulle bli inlagd. Lämnade då råttan hos min syster, då skulle de vara tillfälligt i typ 1 vecka. (mimsan heter den råttan, hon hade tydligen med sig mimsan överallt hon åkte och lät de andra råttorna stanna hemma).. Första veckan fick hon bo i en duna bur (liten modell) sen sattes hon in hos syrrans andra honråttor för sällskap o större plats att röra sig på.sen så gick veckorna. syrran fick reda på att hon blirvit utskriven från psyk. men kontaktade inte min syster. nu har det gått en månad o inte förräns NU skrev hon till min syster att hon ville komma o hämta råttan.
Fick precis reda på att mimsan bodde tillfälligt hos någon annan innan hon fick bo hos min syster!!Dock vet jag inte hur länge.
Jag ångrar den gången jag lät henne ta hand om min råtta Silver… Hade jag inte lätit henne göra det så hade inte så många liv gått till spillo… Men nu undrar jag; vad ska jag göra? finns det inget annat jag kan göra än att skriva och säga till henne (som jag redan gjort)?
Hoppas på att syrran kan behålla Mimsan så att hon får ett bra liv till skillnad från det liv hon får annars men sin riktige ägare..
Jag tycker att du ska säga till henne rakt och tydligt att du inte tycker att hon ska ha djur eftersom hon uppenbarligen inte kan ta hand om dem.
Det verkar ju som om hon mår väldigt dåligt själv och då räcker det kanske med att bara ta hand om sig själv.
gud stakars dig 

Håller med #1!