Nyponsoppa/ Cornflakes??
Hej, jag undrar om råttor kan smaka på nyponsoppa?
och om dem får äta vanliga naturella Kelog's Cornflakes dagligen?
Tack på förhand! :D
Beror på hur mycket socker det finns i nyponsoppan, annars tror jag det är ofarligt.
och ja, dom kan äta kellogs cornflakes dagligen. Men du ska ju inte ge dom just det endast, kolla igenom forumets artiklar om vad som är bra och inte . finns också många uppfödare som har sin egen blandning på deras sidor som man kan ta del av för att blanda själv
Tack för ditt svar, jag ger dem 2 st basfoder och blandar lite själv också men jag är lite nyfiken på gott gott man kan ge dem vid sidan om som nyponsoppa och cornflakes. Läste tråden vad råttor inte ska äta här på rif och då stod det torkad majs, tänkte om cornflakes är samma som torkad majs??
Märket på nyponsoppa är den klassiska "Sagolika soppor" Färsk nyponsoppa. Inehåller 10% socker. Går det bra?
alltså.. lite soppa ibland, några slick var ska inte vara någon fara :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
torkad majs är helt annars från cornflakes :)torkad majs kan du finna tex i djurmat från affärer.
Precis som chade sa, man ska helst undvika ge nåt med socker I dåd om kan få diabetes. Bättre att ge lite frukt då och då om man är osäker
Okej så cornflakes är inte farligt? :P
Nyponsoppan funkar, men är som sagt söt, så ge ibland bara. Blåbärssoppan av samma märke är himla poppis här :D
Okej :) veterinären sade att blåbärsoppa kan ge dem för hård mage?
#6 Kan man ge mera av Blåbärssoppa eller är de samma sak som med nyponsoppa? :)
// Fawo (;
#8 Just Sagolika Soppor är det mycket socker i alla varianter…säkert därför de är så poppis också haha. Men jag tror det är ProViva som gör nyttigare (och äckligare) varianter :)