OT - Inspiration
Jag håller på med förstadiet till ett projektarbete i skolan men jag känner att jag behöver lite inspiration därför vänder jag mig till er RiF:are.
Vad tänker ni på när ni det orden
**
Våga
**och / eller
**Glädje
**Skriv så mycket ni kan komma på, jag behöver mycket inspiration, hehe :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
våga… Jag tänker på folk som vågar stå upp och försvara någon som blir mobbad/misshandlad på tex bussen! :o eller att våga pröva en ny sorts knäckebröd, o andra små saker! 8D
glädje,, att hitta positiva saker i vardagen som är så tråkig. glädje är när man vågar njuta av kyla istället för att klaga över att det är kallt! och är när bussen kommer i tid!
tänker på mer men har inte tiiiid! D:
Tack så mycket!
Du får mer än gärna skriva mer när du har tid! :)
#2 I´ll be back tonight!
samma här, våga så komemr det direkt att våga stå mot mobbing, göra något.
Glädje, en riktigt gul ostbåge :P
#4 Haha riktigt klockrent! Undra vad min grupp skulle säga om jag föreslog ostbågar hehe :P (vi ska göra kortfilm)
ahaa XD tja en kortfilm om den linen finns ju redan ;P Maria montazami ;P Hon sa dock att det var ren lycka tror ja :P
Glädje är ett leende då :)
Jaa det gör det ju redan! Fast det är mer av reklam än kortfilm 
Tror jag ska spåna vidare lite på mobbnings idén
Men bomba tråden med vad ni tänker på ändå :D
Behöver massor med inspiration ;D
våga, våga berätta sanningen. vare sig det handlar om att man tycker om någon eller kanske att man gjort något dumt.
Också att våga göra läskiga saker, t.ex hoppa fallskärm eller dyka bland hajar.
Glädje, de tidpunkterna så man inser att livet faktist är härligt ibland. Som när jag vaknar på morgonen och möter min hunds bruna, snälla ögon, eller när man nyss har tränat, duschat och sitter med en kopp te, det är vackert och soligt ute och man bara njuter av allting.
:)
Våga säga ifrån när något är eller låter galet.
Våga stå upp för sig själv och andra.
Våga ifrågasätta.
Våga vara sig själv.
Våga gå sin egen väg.
Glädje för mig är ett hejdundrande ösregn.
Men framförallt hamrande råttassar på gallret. En eremitkräfta som har klarat en lyckad ömsning. En sjuk älskad som har blivit frisk. Ett gulligt ord från någon man tycker om. En lyckad uppgift. Att känna sig behövd, önskad, älskad.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Oj oj tack för ideerna! Nu lyckades jag komma på ännu en ide jag ska spåna vidare på! :D
Kan nog bli ganska många lyckade kortfilmer av allt det här :P Hoppas bara min grupp håller med, hehe.
Våga: Det första som faller mig in är en rad med människor som står i en bassäng och synkroniserat plaskar i vattnet och bildar vågor o.o
Glädje: Sommaräng, ostmacka och en god bok.. Solsken, ett stilla regn och väldoftande våta skogsbottnar, semester, ledighet, sällskap ? Nybakt.. Åh jag kunde fortsätta i evigheter XD
man vågar tillsammans ;P
vet inte om nån annan skrivit det.. men våga hjälpa till vid brott lr nåt.. När 1 person gör nåt börjar alla.. om ni förstår vad jag menar :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Våga: Att våga ta steget in i ett förhållande, men också att våga att avsluta ett förhållande! :o
bygger vidare på MoaLs förslag här, glägje: att gå i vattenpölar efter ett varmt sommarregn och se regnbågen! D: <3
glädje är att längta efter nånting som sakta men säkert närmar sig! :3
Som att sitta på ett tåg mot den man älskar, fastän man kanske mår illa av nervositet och inte kan sitta still, så blir man världens lyckligaste när man kommer fram! ^^
Och glädje är att upptäcka nånting nytt som man är bra på! :D
#15 Naaaaaaaaaaaw!!
Oj den där bilden såg jag inte när jag kollade på ditt meddelande :O
Så söt ^^ Jag skulle nog bli lite rädd först helt ärligt hehe. Gillar inte när djur ligger i konstiga stilar xD (och framför allt när man inte ser att do mandas >.<)
Aw vilken riktig sötnos! Ren lycka dom här små underverken!
ja ^^ ren lycka kan amn då säga, fick ju glädjetårar verkligen :D
Hm, jag är inte alls bra på att specificera mig, men jag får väl göra ett försök… mina tankar gör inte alltid som jag vill :)
Våga är väl kort och gott att göra saker man i vanliga fall drar sig för och som man egentligen skulle vilja göra, såklart. Att sticka ut i stället för att smälta in, om det är det man vill. Att välja sin egen väg vad andra än tycker… sen kan det handla om i princip vad som helst, att hoppa fallskärm eller att åka hiss när man har cellskräck. Övervinna sin rädsla och utmana sig själv!
Självklart är ju att våga helt olika för olika personer. För mig är det bland annat kanske just det där med hissen, för jag har enormt med klaustrofobi. Sen att jag kanske inte kan ställa mig i en hiss direkt är en annan sak, men våga för mig just där är ju att faktiskt ta tag i problemet och försöka övervinna rädslan som sagt. Att ta en chansning kan man också säga…
Ett fint motto om att våga - face your fears, then rape them ;D hihi
Glädje kan jag nog bara beskriva på ett sätt och jag tycker att jag är glad när jag ler och skrattar utan att tänka på det. För när jag inte tänker på att jag gör det så glömmer jag bort allt annat runtomkring som kanske inte är lika lyckligt. Spelar ingen roll om jag bara någon sekund skrattar till åt en sak jag läser på internet eller om jag går en lång promenad och tänker på hur bra allting är för tillfället. Eller att lyckas med något man har tagit sig an och sett som en mer komplicerad uppgift, att vara nöjd med någonting man har gjort, att längta efter någonting man vet kommer hända, att vara förväntansfull.
Lycka och glädje kan ju också vara hur mycket som helst annars, någonting man speciellt tycker om att göra, kanske rida om man gillar hästar eller pussa på en jättegosig råttmage för oss här inne, eller klappa och klia en råtta som har somnat innanför tröjan. Kanske någonting man speciellt tycker om att känna, att ge eller få kärlek från de som finns runtomkring en eller någonting fysiskt, jag själv tycker väldigt mycket om att gå barfota på sommaren. Det är någonting speciellt med det… även på varm asfalt när det bränns. Ja, jag är konstig, jag vet ;D
Ja, det är mina filosofiska tankar, hade nog kunnat skriva hur mycket som helst men det får ta stopp nu innan det blir alldeles för långt ;o får väl hoppas att jag gav dig någon slags inspiration även om jag, som sagt, är väldigt dålig på att specificera mig… ><
you can't face the problem, if the problem is your face……