Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3730 ggr
Thawelin
0

Furet Tower?

Sitter och kollar på furet tower och funderar på att beställa en.
Men är osäker, hur är dom burarna, känns som att dom ska vara rangliga och svårstädare och såna saker? Ni som har en kanske kan berätta lite Skrattande

Hittade ingen tråd om de heller :/

//Jacqueline Thawelin

hus-musen
0

Finns massor av furet tower trådar med info och inredning, titta i kategorin boende och mat =)

Jag tycker inte att de är ranliga eller svårstädade utan väldigt lättsamma.

Qui dormit, non peccat

Zakaraa
0

Buren är inte ranglig, då den är så pass stor i omkretsen så är den ganska stabil
Svårstädad är den inte, man lyfter bara av gallret och så komemr man åt hela bottenlådan, du kan även krypa in med överkroppen i öppningen.
Men har man ryggproblem är det ingen bur jag rekomenderar

Vet att flera personer har haft problem med att råttor gnager sönder plasten i botten, vet inte om det är något speciellt i FT plasten för andra burar låter mina råttor vara men inte den..

Det finns ganska många trådar om just Furet Tower buren ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Thawelin
0

okej tack jag får kika på dom :)

mina råttor ha aldrig varit dom som gnaga i botten (utom mina två första jag hade) men de blir kanske bara pojkar i den buren då flickorna har en stor bur redan :D

//Jacqueline Thawelin

Zakaraa
0

#3 Mina var inte heller gnagare innan de flyttade in i FT buren ;)
Nu när de bor i nya buren (en Royal suite double) så gnager de itne alls :)

Dramatik
0

Jag hade min furet tower i ett år cirka, innan jag sålde fanskapet. Otroligt dryg att städa tyckte jag. Och skitsvår att möblera i då det var svårt att nå själv.

Och kanterna i plastbottnen är som gjorda för att tugga sönder då de verkligen är helt fel utformade. Jättelätt för råttorna att sätta tänderna i. (Behöver jag ens nämna att båda mina bottnar blev söndertuggade?:P)

Sen vistt var det bra att den var stor, men hade man någon lite räddare råtta så kunde det ibland vara omöjligt att få tag i den i buren just eftersom man når så dåligt.

Nej, royal suite 95 double är nog ett bättre alternativ, funderar själv på att köpa en sådan. Någon furet tower blir det aldrig igen för min del iaf.

Zakaraa
0

Kan gott rekomendera Royal Suite 95 double, dock är den väldigt mycket dyrare men Oj va enkel den är att städa!

Så TS om du har råd att lägga ut lite mer, köp då en Royal Suite! Du kommer nog inte ångra dig i första taget :) Jag är otroligt nöjd med den :)

Dramatik
0

#6 Fast 3000 typ för en bur som inte kan bli uppäten är ju billigt:P

Zakaraa
0

#7 Jo 3000kr för en bur som håller länge är inte alls dyrt men jämför man bara själva priset (inte kvalité osv) mellan en FT och en Royal så är det ju en viss  skillnad ;)

Thawelin
0

jag hade ju nästan glömt att den buren fanns, kanske för att den är lite dyrare. får kika vart dom finns och på priset så kanske dom är bättre. För att den där royal buren tycker jag verkar väldigt bra :)

//Jacqueline Thawelin

Zakaraa
0

ZooPlus
Där hittar du båda ovannämnda burar till ett bra pris och de levereras till dörren ^^
(köpte både FT och Royal buren därifrån :P)

Thawelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade en bur som hette Liberta The Explorer Rat tror jag (Bilden). De är ungefär samma modell som royal? Den fanns inte med på Zooplus men den verka ligga på samma pris som furet tower ungefär, iallafall på sidan som jag hittade den på, dock vet jag inte om den levereras till sverige ännu :P har inte kikat så mycket.

De är svårt att hitta rätt bur känns de som. Pojkarna är just nu bara två så dom överlever med sin bur som säkert är för 2-3 råttor. Men vi skulle ha haft en större åt som snart :)

//Jacqueline Thawelin