Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 4512 ggr
Grimmis
0

Foder till råttor

Jag undrar om det är okej att ge ett foder med utgånget datum till råttor. Det är "Supreme Science Selective Rat" och gick ut nu i december.

Eftersom det står "Bäst Före" så tycker man ju att det skall vara okej. Det skall ju finnas en marginal så att säga…eller hur?

Tack På Förhand!

http://www.seapets.co.uk/products/pet-supplies/pet-food/rat-food/supreme-science-selective-rat-food-350g.html

nyndat
0

Lukta och titta på det, ser det inte dåligt ut är det nog ok iom att det är Torrfoder. Och se vad råttorna säger :P

[Ratass]
0

Om den itne ens är öppnad så är det helt ok, är väl en annan sak om den stått öppnad i månader: P Inge farligt men smaken och annat kan väl börja avta

Grimmis
0

Är det olagligt att ge bort smådjursfoder med utgånget datum gratis?

alexfifan
0

Kan ju komma såna där små äckliga djur/kryp i det också om det har stått öppnat, har hänt någon gång att jag hittade det i min kanins mat en dag när jag skulle ge >< rätt äckligt…

you can't face the problem, if the problem is your face……

Lamina
0

#3 varför skulle det vara det?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Banankaka320
0

#3 Det tror jag inte så länge dem säger att de är gammalt

Grimmis
0

Det är helt oöppnade påsar!

Det är inget vi själva har vägt upp så att säga.

Äh, va faan. Är det någon som är intresserad av några kilo råttfoder från ovan nämnda fodertillverkare så PM:a mig!

Nu måste jag dra till jobbet.

Ha det gött!

Grimmis
0

Ville bara tacka er alla för de svar jag fått.

Det är sådant slit och slängsamhälle idag så man blir mörkrädd.

Vill inte slänga fullgott foder helt i onödan om någon annan kan ha nytta av den tänkte jag.

Jag har följande foder:

Råtta

Chinchilla

Iller

Degu

God Natt Glad

alexfifan
0

Vart finns du? ;O Vet inte om jag har missat eller om du inte har skrivit haha

Grimmis
0

Jag finns i Tumba =o)

alexfifan
0

Hmm… ingen aning om vart det ligger, tur att Eniros kartor är min vän

Grimmis
0

Säkert i "långbortistan" som det brukar vara när man vill ha något Tungan ute

alexfifan
0

Det hade du väldigt rätt i, ca 60 mil om inte mer… Och åt ett håll som jag aldrig åker i princip också. Kunde inte bli värre Skrikandes

[Ratass]
0

Jag känner en som bor i Tumba :) Iofs är hon sjuk just nu men, om det skulle finnas nå Rat food kvar så tar jag gärna :)

Grimmis
0

Har fått ett par mejl och tar er i turordning Glad

[Ratass]
0

ok:) jag tar bara om det blir över i så fall, kör vanligtvis inte med selective :)

Grimmis
0

Loggar ut. Återkommer senare idag.

Ha det gött allihopa!

Grimmis
0

Hej allihopa!

Jag kan skicka med posten om ni vill. Ni står för frakten då.

Det jag har exakt i foderväg för råttor:

2 kg Science Selective "Apple & BlackCurrant" (2 st påsar)

* Its unique vegetarian formulation, high in polyunsaturated fatty acids and low in saturated fatty acids, assists cardiovascular and circulatory efficiency.
* Additionally, it promotes the growth of beneficial friendly bacteria within the digestive system, and its unique shape and texture assists dental hygiene through the abrasive action required to chew, crunch and grind.
* Supreme® Science Selective Rat contains 100% natural ingredients including apple, known for its antioxidant benefits and blackcurrant, an excellent source of natural vitamins.

850 g Reggie Rat (1 st påse)

Formulated to meet the nutritional requirements of rats, Reggie Rat Original is a unique meat free diet incorporating high quality soya based ingredients to ensure protein requirements are met.

• Includes natural prebiotics to promote healthy gut function
  • Low fibre levels more appropriate to rodents' nutritional needs
  • No nuts and low seed content to avoid skin and coat problems
  • Contains chicken as a low fat source of protein

PM:a mig

Ha det gött =o)

Grimmis
0

Nu är det alexfifan, megalopanic och ratass som finns kvar som intressenter på fodret. Fodret finns ganska nära pendeln i Tumba. Ca 10 minuter gångväg. Vill det sig riktigt bra kan jag lämpa av det vid tåget eftersom jag går den vägen varje dag till jobbet. Beror på vilken tid.

Ha det gött!

Grimmis
0

Detta är vad jag har:

* 4 kilo Science Selective Rat "Apple & Blackcurrant"

* 850 g Supreme Original Rat

* 2 kg Supreme Original Ferret

* 850 g Supreme Original Chinchilla

* 350 g Supreme Original Chinchilla

* 1,75 kilo Supreme Science Degu

Jag tror jag gör så att det blir först till kvarn Skrattande

Vet ni om det finns någon "Smådjurshjälpen" eller dylikt man kan skänka mat till?

Grimmis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite foton på fodret

Grimmis
0

En till

Grimmis
0

Och sista

Grimmis
0

Har ni ångrat er =o(

hus-musen
0

funderar på apple och svartvibärfodret, provade det förut och det gick i. tyckte sj att det smakade rätt ok, som gamla flingor typ =) Men har inte riktigt räknat ut hur jag ska ta mig tumba!

Det finns faktiskt en smådjurshjälp länk. Får du något över så skänk till demGlad

Qui dormit, non peccat

[Ratass]
0

Nej nej :O som jag sa, jag tar den råttmat som blir kvar så jag antar att den är kvar ^^' Hade som sagt en kompis i tumba kan höra med henne om hon kan tänka sig hämta i så fall :)

[megalopanic]
0

Inte alls, men jag har legat lågt eftersom jag inte har varit så sugen på att försöka åka pendeltåg i snökaoset.

Grimmis
0

Okej, då vet jag =o)

Grimmis
0

Skall jag slänga fodret?

Synd att ingen kunde hämta.

Ha det gött Glad

[megalopanic]
0

Jag kommer gärna och hämtar. När börjar du jobba på tisdag? Jag kanske kan plocka upp det vid stationen.

Grimmis
0

#30 Jag är ledig på Tisdag och kan möta upp dig på stationen närhelst du villGlad

[megalopanic]
0

Hurra, då slipper jag gå upp tidigt. 12.07, passar det?

Grimmis
0

Det blir alldeles utmärkt.

Ska du bara ha råttmaten?

[megalopanic]
0

Jag har bara råttor, så iller-, chinchilla- och degumat hoppar jag nog över.

fayefaye
0

Synd att man inte bor i närheten :)