Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 2209 ggr
Emelie--
0

piper?

Som ni kanske vet så har jag en liten nykomling som jag fick på allahjärtans dag=)

men när den andra råttan kommer mot nykomlingen och vill gosa och mysa så piper den och skriker…Den andar killen hoppar på han ibland…vet inte om han rider på han:/

men jag vet inte hur jag ska göra för de kan inte va i samma bur just nu för han bara skriker…

har ni några tipps?

Emelie--
0

Ojj tips menar jag=)

[Ratass]
0

Låt honom vara hos dom, reser de inte ragg elelr visar några som helst aggresionstecken, som du kan läsa om i artiklarna om introducering så är det ingen fara, och att de inte biter honom så klart. Jag fick nyligen en ly liten råtta och vet var hur mycket skrik som helst, men det får man helt enkelt ta. Gick bra efter två dar av det där. Han måste lära sig sin plats.

OttoIsTheShit
0

annars får dom bara börja om från början om du sätter in honom å så fort de blir pip tar ut honom. Låter MKT värre än va de oftast e

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Emelie--
0

Okej men nykomlingen sätter sig bakom huset?

och ingen reser ragg eller så=)

Lamina
0

Så ta bort huset? Att hon gömmer sig gör det hela bara värre, det är bättre om dom får det "överstökat" så fort som möjligt så det kan bli lugn och ro i flocken…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emelie--
0

Okej jag försökte ta bort huste men asså han springer från den andra och licksom försöker rymma typ klättra på gallret och skriker=(

när jag satte dom i en låda så försökte nykomlingen hoppa upp och skriker och så=(

HJÄLP!

nyndat
0

#6 Han blir ju bara räddare och räddare om det aldrig blir avklarat.. Så länge det inte blir blodsvite skall du nog bara låta dem vara, även om det tar ett tag.

[Ratass]
0

min skrek för full hals satt som en rädd sparv högst upp och klammrade sig fast, med hus blir det värre då de andra vill få tag på honom/henne, så bort med husen, även om han skriker så gör inget, så länge de inte biter hål så är det ingen fara, de komemr puttas å catfighta, så är det bara.

Emelie--
0

Okej tack alla=)