Gls (zooplus post)
Jag beställde furet tower för en vecka sen, och jag har kollat på gls hemsida med kollinummret och de står att paketet finns i Växjö. (några få mil härifrån)
Sen står de att mottagaren är kontaktad, väntar på svar? Jag har inte fått något mail/brev/sms, och jag trodde paketet skulle komma till posten i byn.
Någon som har en aning vad som väntas? XD frustrerande att veta att min bur är så nära! oO

Testa slå en signal till postterminalen i Växjö om du är osäker. När jag själv har varit i samma sits kan det ändå ha tagit två dagar innan en avi kommit, trots att pakektet funnits här i stan tom.
Jag sprang till brevlådan för min kära far hade tydligen i te gjort de så hade jag fått brev från dem :$ så tråden kan låsas (a)

Har du utkörning varje dag till ditt närmsta postcentral? Paketet är så pass stort att det inte kommer till ett vanligt ombud. Ring dem och hör hur det ligger till =)
Qui dormit, non peccat
#3 Jag tror dem får nya paket till posten här, men dem verkar inte ha något samarbete med gls. Men jag ska ringa dem och be dem köra paketet hem ill mig eller be ngn stackare med körkort att köra mig (a)
#4 me maybe? ;) hähä
you can't face the problem, if the problem is your face……
Lite ot här, men nu blir jag nyfiken. Hur hittar man nummret man måste skriv in för att spåra paketet..?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Saxat från posten:
Spåra paket, expressbrev, Rek, EMS och pall
Kolli-id eller brev-id hittar du på det inlämningskvitto som avsändare får vid inlämning. Skriv in siffrorna och eventuella bokstäver utan mellanslag.
När du ska spåra REK, Expressbrev, EMS och Postpaket Utrikes ska du ange det fullständiga kolli-/brev-id:t på 13 tecken. Kolli-/brev-id:t börjar alltid med två bokstäver.
För övriga paket behöver du inte skriva in det fullständiga kolli-/brev-id:t. Skriver du inte in fullständigt id listas alla försändelser kopplat till serien.
Ange:
* Minst 19 tecken för kolli-/brev-id som börjar med 00 eller JJSEHIT.
Vill du få uppdaterad status på spårade försändelser vid ett senare tillfälle, kan Posten spara dina kolli-/brev-id:n åt dig. Du måste vara inloggad på Posten.se för att spara och visa kolli-/brev-id:n.
#5 mouhahaha ja fast dem kommer med paketet imorgon :D så de behövs inte (a)
#6 jag fick de på mailen från zooplus, "parcelnumber" :)
OKEJDÅ :) längtar tills min kommer, den skickades igår (a)
#9 Då kanske du hinner få den på fredag :D
ja, det stod att den skulle komma innan veckoslutet iaf :D
vart hittade du parcel nummer grejen? jag hittar inte den i något mail :(
Jag har fått ett mail med rubriken "zooplus: your order no° … has been despatched!?" i det stod det "Your parcel number(s)" en bit ner.
Jag klistrade in det på gls hemsida och fick dethär:
31/01/2011 19:36
DE 001 Neuenstein, Germany
1.0
Outbound from GLS location
Men det står inte vart det är nu. Sen tycker jag att det är lite irriterande att det inte kommit längre än så. Beställde buren i Torsdags och enlig gls ska det ha legat i Neuenstein sen i Fredags morse… Jag vill ju ha min bur nu! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Segt :o Men jag märkte att buren förflyttades på natten xD de går ju fortare då de är mindre trafik :)
Jag fortsätter med att stjäla tråden lite med en annan fråga: Nu står det att min bur är i Sverige, men vart lyckas jag inte lista ut… Iaf, hur spårar jag den i Sverige? Fortsätter dom att uppdatera på GLS eller måste jag söka på Schenker? För när jag söker på Schenker säger den bara att den inte hittar nått… 
//Lamina
Fortsätt spåra från gls:) står de typ SEHSB så är den i Helsinborg, min bur var det allafall. Men när den är framme i slutstation så kommer de stå "consignee contacted wAiting for reply"
Det är då du ska få ett papper i posten där de står att antingen får du åka dit och hämta paketet eller få hem det. Dem har leveranser på måndagar, ons, fre mellan 7-10 :D
Min ska komma hem idag men min pojkvän kunde "hämta" ut det vid dörren (à)

gls lämnar över paketet till antingen schenker eller posten =)
Qui dormit, non peccat

när jag söker på mitt parcelnr på GLS så hittar den inget :S
fast jag fått mail om att det är skickat
You can't spell Bitchy without Itchy
Har du rätt nummer? :o är du på gls hemsida?

jag har det nr de skickade till mej via mail…och är på gls hemsida
Söker du efter paketet på http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/NL99/EN/1.htm ?
För om man tex googlar GLS så kommer man till en annan sida först, där hittar dem inte nr alls.
Men är odern skickad så ska du få upp det där.
Min bur kommer förhoppningsvis idag.. Eller ja, avin iaf.
7 dagars leverans tid blev det då inte men bara jag får den blir jag nöjd!!

hittar inte på den sidan helelr :(
Men om du går in på "My zooplus" och sedan klickar på orders och sedan "trace order". Vad står det då?
Är du säker på att det är rätt nr du använder?
"Your parcel number(s): 422378131237" står det i mitt mail tex.

på trace orders står det bara orders sent
och i mailet står det
Your parcel number(s):
422378178867
När skickades det?

igår

det kan ta upp till 48 timmar innan ett paket registreras så du får nog vänta ett tag till =)
Qui dormit, non peccat

#26 jag beställde det i lördags, och igår så stod det att det hade skickats

Ja vänta tills imorrn eftersom det kan ta 48 timmar då så har du säkert fått spårning på paketet.
Qui dormit, non peccat
Jag beställde också på en lördag, min bur skickades på måndagen och kom till schenker i växjö på fredagen, levererades hem till dörren på måndagen vid kvart över elva 

:S jag fick en avi från posten idag och antog självklart att det var min bur som anlänt, men icke då…det var 3 sputniks & en vattenflaska som redan hunnit fram, och när jag söker på båda parcelnumrerna jag fått via mail så hittas bara det ena, det som var för tillbehören, det jag fått för buren "cannot be found"
vart kan min bur hålla hus :S

#30 har du mailat dem? låter som att posten eller schenker har glömt att koppla ihop det nya kollinumret med det gamla. har varit med om det med ett annat företag.
Qui dormit, non peccat

Jag sökte på numret du uppgav 422378178867, står att paketet väger 23.2 kg och att det finns i sverige igår. Dvs posten eller schenker har ditt paket nu. De kommer att skicka ut en avi till dig troligtvis imorgon eller på måndag.
Qui dormit, non peccat

#32 det är paketet som jag hämtade idag, som innehöll sputniks & en vattenflaska…och det vägde inte end 5lg :S

parcelnumret för paketet med buren är 160330544001

Är det verkligen rätt nummer? Siffrorna stämmer ju inte alls med några av mina tidigare nummer, ditt paket borde börja på samma siffror som det andra paketet. Maila dem och fråga!
Qui dormit, non peccat

jag har nu mailat dem, och hoppas få svar snarast, för detta verkar ju jätteskumt :S
jo jag tkr oxo att det är konstigt att det inte börjar på samma siffror som det förra, spec iom att de är från samma order…
och jag har dubbelkollat så att de stämemr, och det stämmer :S