Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2868 ggr
Dramatik
0

Näsblod

Upptäckte precis att min ena hona haft näsblod! Aldrig varit med om det förr, vad kan det bero på tro?

Och nej, det är inte porfyrin utan det var torkat blod.

MoaL
0

Kan hon har rivit sig? Bild?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Dramatik
0

När jag upptäckte det var det torkat, och nu har hon tvättat bort det så kan inte ta någon bild. Men det blev så smuligt som torkat blod blir och såg precis ut som torkat blod också så tror inte det kan varit något annat heller. Hon ser inte ut att ha rivit sig.

Hmm…hon är på 10e dagen på en vibranord-kur, undra om det kan spela in? Hon är pigg och så som vanligt och just nu blöder hon som sagt inte iaf.

Beckibus
0

Hej!!!

Min lilla lillasyster råtta har också näsblod (ibland).

Men jag har läst att vissa bara har det.Och att det var naturilgt*vet ej om det stämmer tror inte det*

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Dramatik
0

#3 Är du säker på att det inte bara är snor? Råttors snor blir rött i kontakt med luft:)

Banankaka320
0

Vet inte vad de är för kur, men om de är några mediciner borde de väl stå på biverkningar? Hur gammal är hon?

Dramatik
0

#5 Kollade bland biverkningar och där står inget. Hon är bara 8 månader.

Kanske kan råttor ha näsblod precis som oss ibland? Jag har bara aldrig hört talas om det.

MoaL
0

Och du är helt hundra på att det verkligen var blod och inte porfyrin? Vissa gånger kan deras röda snor vara riktigt tjockt och mörkrött, jag har själv fått skrämselhicka ibland. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Dramatik
0

#7 Ja, jag är helt säker på att det var blod tyvärr.

Men hon verkar ju må bra så jag antar att det inte var något farligt, men man blir ju ändå lite rädd.

alexfifan
0

Vet att människor kan få näsblod av viss medicin… som innehåller ett visst ämne… som jag inte kommer ihåg. Men kanske kan vara medicinen. Läste massa sånt när jag gick i skolan med det har visst sipprat ut igen Oo

you can't face the problem, if the problem is your face……

Dramatik
0

#9 Ja, det är säkert möjligt. Men borde det inte stå bland biverkningarna då? Det gör det nämligen inte på denna.

alexfifan
0

Jo det kan man ju tycka. Står det vad medicinen innehåller för verksamma ämnen?

alexfifan
0

Hm, kollade på FASS där står att den medicinen bland annat används mot akut bihåleinflammation. Vilket isf betyder att den är verksam i dom områdena = din råtta (råttor öht?) kanske är överkänslig, stod ju på biverkningar att det kan påverka slemhinnor

Dramatik
0

Jaha, så långt tänkte inte jag:P

Kanske var hon lite överkänslig då, men isf tycker jag att det är konstigt att hon inte fick näsblod förrän efter 10 dagar:S

alexfifan
0

Ja tio dagar känns ju lite långt kanske… vet inte alls med dessa biverkningar, vissa kan ju komma efter man avslutat kuren medan vissa kommer när man tar första tabletten liksom. :S

Beckibus
0

Hej #4 jo det kanske det ärObestämd

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Beckibus
0

Hej #4 jo det kanske det ärObestämd

Men i vilket fall har inte Ida(råttan) det längre vilket är sköntGlad