OT - Boktips
Jag måste bara få dela med mig av dessa böcker!
Det är en triologi som heter hungerspelen, det är lite halvfantasy över dom.
Jag har ingen aning om vad jag ska skriva, haha jag är fortfarande i upplösningstillstånd efter att jag läst klart sista boken.
jag är inte så bra på att skriva resensioner av böcker, så jag länkar till några istället, varsågod!
Scrolla ner en liten bit så har ''ElinLeticia'' skrivit någorlunda så att man fattar. : )
Själv har jag näst intill gråtit blod och ätit upp halva mina fingrar av nervositet när jag läst :P Hoppas dom verkar intressanta!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Ifall ditt användarnamn Chade kommer från Robin Hobbs böcker så litar jag blint på ditt omdöme och kommer att läsa de här hungerspelen så fort jag får tag i dem :P
Jag har läst dem, och det är bland de bästa böcker jag har läst i hela mitt liv. Jag grät hysteriskt i slutet av sista boken, haha. :P Så jag förstår att du är i upplösningstillstånd. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag läste ett "smakprovs-kapitel" på bokus hemsida och den verkar riktigt bra! Ska nog läsa dem :D
#1 haha nej tyvärr, det var bara något jag kom på i tomma luften. Men lita på mig, dom är galet bra!
#2 hahah gud, jag grät också hela slutet och hur länge som helst efteråt!
#3 låter vettigt av dig ;)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag grät också ett bra tag efter att den var utläst. ^^ Jag satt gömd på toaletten för att inte väcka sambon, haha. :P
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Har läst lite utav den trilogin och ska fortsätta faktiskt när lusten tar i igen. Men kan då ge er dessa boktips till er:
* Malory Blackman - Noughts and Crosses trilogy (Handlar om vita och svarta människor där svarta 'styr' samhället och de vita är smutskastade och kärleken mellan en vit och en svart). Väldigt, väldigt, väldigt bra serie och jag lovar er, slutet är grymt bra men ledsamt.
* Sherrylin Kenyon - Dark-Hunter serien (bestående av 33 böcker, börja läs Fantasy Lover och gå vidare till Nattens begär och Nattens lustar - oj oj oj tog inte många timmar att läsa ut dom böckerna kan jag lova! :D
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein