Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3562 ggr
Elshira
0

Överkast

Idag var jag och köpte ett billigt överkast till sängen på *trummvirvel* ikea! Oväntat eller hur ;)

Jag har ganska så svårt att ha min råttor lösa i mitt rum, dels pga massa sladdar, och dels för att de lan krypa i i sängen underifrån. Så sängen och ev köket (med råttor som kommer på inkallning) är mina enda altrrnativ.

Men när man har dem i sängen är det ju lätt hänt att det gnags eller kissas lite varstans och jag vart trörr på att bara kunna ha "gamla" påslakan.

Men nu jar jag löst problemet så enkelt som att jag bara slänger över ett överkast över dubbelsängen som jag bara kan tvätta eller köpa nytt för 99 kr (billigare för mindre säng). Praktiskt!

Hakuna matata!

MoaL
0

Åh, smart. Vilket överkast köpte du? :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mitchika
0

*Tassavtryck*

Är också nyfiken, har samma problem med mina killar. Hade ett jättebra täcke med knappar för ett tag sen, som dom naturligtvis satte tänderna i…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

MoaL
0

Haha, det låter som typiska råttor. :P

Mvh,
Moa

Mitchika
0

#3 Typiska bråkstakar… XD

Dom tre är portade från sängen efter det, jag är lite långsint. Särskilt efter att jag hittade dom söndertuggade knapparna och gamle Cammie, som stirrar upp på mig som för att säga "vad, är du förvånad?"

MoaL
0

Hahahaha  XD

Råttor hos mig har varit portade från sängen i cirka fem år sedan de totalt demolerade hela sängen när jag bodde hemma hos mamma. Jag fick sova i en tältsäng tills jag flyttade hemifrån. Tungan ute Men med ett bra slit-och-släng-överkast skulle de ju kunna få sätta sina söta små tassar på sängen - under sträng uppsikt. ^^

Mvh,
Moa

Mitchika
0

#5 Haha, herregud. Mardrömsscenario…. Förvånad

Nu känner jag att jag måste ha EXTRA koll på att tjejernas bur verkligen är stängd när jag inte är nära och kan övervaka. Deras bur är ju precis vid sängen…

Överkast lockar mycket, särskilt eftersom min hud är lite känslig mot deras urin..

MoaL
0

Ja, mamma var inte så nöjd. :P Jag överlevde, jag kan sova var som helst när jag är riktigt trött och tältsängen var faktiskt rätt skön, men den lät ganska mycket minns jag. Obestämd
Mm, håll koll, annars kanske dina små monster tuggar upp sängen också! *saknar en smiley med djävulshorn* Oskyldig

Mvh,
Moa

Mitchika
0

#7 Jag tycker tältsängar är ruskigt sköna. :)

Då får jag problem.. Kommer inte ha råd med en ny säng, så då får väl jag låna mina föräldrar tältsäng… XD Eller sova i bäddsoffan, om dom inte tuggar i sig den också, vill säga..

mieeow
0

bara mina råttor som alltid gräver sig under täcket och kuddarna? :P överkast hjälper inte här, men an ju ha att göra med att jag har bara själva sängen, inga ben, jag vet inte.

Tog bort sängbenen efter att min ena råtta tuggade sig in I sängen, där bland spiralerna, och byggde bo xD Usch då hon fortf inte var riktigt tam var det ett helvete att få ut henne D:

Elshira
0

Jag har sängben som är så höga så dom inte kommer upp under sängen. Men jag fick lära mig den hårda vägen då jag hade lådor med lock under xD

#9 Om du fixar ben så kan de inte gå ner på golvet och krypa in underifrån :) Köp ett ordentligt stort bara som hänger ner lite så de inte kan komma in uppifrrån!

Hakuna matata!

MoaL
0

mieeow: Det var det mina också gjorde (och jag hade också problem med fyra fruktansvärt otama råttor - det tog flera timmar innan jag fick ut den sista. Obestämd ), gnagde sig in underifrån alltså - men när jag tog bort benen gnagde de in sig från sidan från tre olika håll istället. :S De trivdes väldigt bra där inne.

Mvh,
Moa

mieeow
0

#11 haha gud, ja det slapp jag iaf. bara en som kröp in där och det var två ggr tills jag tog bort benen. nu är hon död, men vill inte att de andra ja hitta på samma sak… funderar på att skaffa ben, men att spika fast en träskiva under sängen, så de inte kan gnaga sig in lika lätt, vad tror du om det?

#10 jo, har jag ben så kommer de in underifrån… det var det som hände, när jag tog bort benen så har de inte gnagt sig in fler gånger, om du menar i sängen?

fast jag vet inte, bäddar ändå sällan min säng, så då spelar det ingen roll Oskyldig

MoaL
0

Mina for in och ut  H E L A  tiden, jag höll på att bli galen. Och längst in i sängen for de också, och ville inte komma ut därifrån. Obestämd Det var mer än en gång som jag fick ta hjälp av mamma och vända på hela sängen för att kunna peta på eller bredvid råttorna med något långt så att de kom inom räckhål, när det inte lyckades med två timmars lockande och pockande (gällde de fyra som var så otama, resten kom förstås ut betydligt snabbare).

Inga av mina dåvarande råttor lever nu heller förstås, men jag, precis som du, vill inte att de jag har ska hitta på något liknande. :S Som tur är har jag hur som helst sängen i vardagsrummet, och det som var sovrummet är nu smådjursrum så vår säng går säker för de små liven, men de kissar, bajsar och boar ju så "fint" när man släpper lös dem i sängen så jag vill ändå inte ha dem där utan något slags skydd. ^^
Jag bäddar heller aldrig sängen, men det går ju att bara slarvbädda lite sådär halvvackert de gånger man vill släppa råttorna där. Flört

Pfft, ben. Tungan ute Jag hade ben på min säng när de gnagde sig in i den från början, benen ska vara väldigt höga för att de inte ska lyckas hoppa upp och dumma sig. :P

Mvh,
Moa

mieeow
0

haha ja kanske XD