Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 5513 ggr
[Emelieemelie]
0

=(

jag har två råttor som springer runt i mitt rum och de kommer inte fram när jag ropar på de…de ska ´dom ju göra!Tyst

hur ska jag göra för att lära de att komma till mig så fort jag kallar på de?Obestämd

Lamina
0

Till att börja med släpper du dom inte lösa i rummet förens du vet att dom kommer komma till dig. Ha dom lösa på soffan eller sängen istället. Pyssla med dom varje dag och lär dom att lite på dig så kommer dom vilja vara med dig och komma till dig.

Och nej, råttor kommer inte automatiskt på inkallning. Precis som med andra djur så måste man träna in det.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

hus-musen
0

tänkt på en råtta som en katt.. inte många katter kommer på inkallning. Mina råttor kommer på inkallning ( om de nu inte råkar sova extra skönt eller om det finns något roligare att göra) men det kräver träning.

Qui dormit, non peccat

Breathplay
0

Mina råttor kommer på inkallning(nåja, alla förrutom en som är den yngsta)  eller ja… dom kommer inte om jag ropar deras namn men har lärt dom att komma när jag gör typ "puss-ljud".

Från början så gjorde jag "puss-ljud" varje gång innan dom fick mat. Och sen så fortsatte jag att utveckla det.. kan ju säga att det är mycket användbart! Mina råttor går lösa över hela lägenheten ( fast på natten bara i köket ) och det är väldigt bra att dom kommer på inkallning då det är svårt att hitta dom ibland d:

Isabella Ekelund