Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2251 ggr
Zolah
0

Han faller ner? D:

Haze har börjat falla ner ibland beroende på var han är, det har hänt några få gånger men jag vet ju intye vad som sker när jag sover. bör jag oroa mig? han är lite gubbig och slö, men annars bra form.

ska jag kanske spänna upp en filt mitt i buren för att 'fånga' honom utifall han faller?

kanske jag som oroar mig för mycket, har ju försökt att fixa så han har lite lättare att ta sig runt med hjälp av broar ( kanske skulle skaffa mer? ) vad tror ni?

[Ratass]
0

har ju hört flera som har sagt liknande, kan ju vara att han är gammal å slö i baken, så kanske inga höga hyllplan, vet inte hur din bur ser ut men, mer stegar och göra det lättare helt enkelt, är den hög så varför inte, spänn upp en filt du :)

Zolah
0

OK :)

har försökt att göra saker mindre branta för honom men han verkar föredra vertikala saker :P får se vad dom har på zoo affären.

bör man försöka disinfecera (stavning?) dom då?

[Ratass]
0

det du köper på zoobutiken? varför skulle man göra det?:S

TokBlyger
0

kolla om de har ngt på www.djurmaxi.se 

billigare än på zooaffär och ganska snabb leverans. :o)

Zolah
0

det är där dom har hämtat hem råttor från imazoo, och jag vill inte att mina grabbar ska bli smittade ^^;

#4 tack men jag föredrar att köpa saker som jag an kolla på först :)

TokBlyger
0

ok, men det är stor prisskillnad, i alla fall om jag jämför med den affären jag brukar gå till Flört. Men jag håller med dig i att det är alltid bättre när man ser dem live

mieeow
0

jag spände upp en handduk när min gamling levde, oh det var poppis för alla! som en stor hängmatta ju :D alla får plats oh ja, den fungerade som det syftet jag hade tänkt också. såg henne falla ner där en gång(eller hoppade, hon var lite av en fallskärmshoppare utan fallskärm när hon levde…) oh fångades upp av handduken :)