Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 3953 ggr
Katoz
0

H*****E

jaha…

som några här vet så bor jag hos min mamma nu med sonen tills jag kan flytta in i lägenheten i mars, under tiden så har råttorna fått bott hos en kompis.

Eftersom jag inte ville dra dit alla stora burar, så flyttade jag om lite och satte några honor i överdelen på ferret tower och 4 hanar under…Ni kanske misstänker vad som hände..

Var och storstädare i söndags och möblerade om med ny inredning, vilket honorna totalprotesterade emot. Så dom roade sig under måndagen med att gnaga ett hål ner till hanarna…!!!!! Jag såg först inte hålet alls eftersom jag ställt ett hus i det hörnet. Utan märkte att min hona Bunny var nere hos hanarna.

Ingen lust med 8 oplanerade kullar!

Katoz

Banankaka320
0

Herregud! oO får hoppas på det bästa att Ingen blev gravid. :o

Mitchika
0

Åh herregud…. men… det… måste väl inte bli så illa? Eller?

Jag kan inte ens föreställa mig… Håller tummarna på att det inte blir så!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[RussinsMusli]
0

Ojoj, hoppas det inte blir något :O

Katoz
0

Ja…snälla håll era tassar och tummar för oss!!

Katoz

Lancia
0

Hoppsanhejsan! Låter inge vidare alls det där Katrin. Du får hojta till om du behöver hjälp med något, om det tog sig dvs. :|

Katoz
0

Ja…snälla håll era tassar och tummar för oss!!

Katoz

Denna kommentar har tagits bort.
[RussinsMusli]
0

#4 Håller tummar, tår, tassar och hovar här hemma Glad

chibelin
0

*håller tummarna som tusan*

Katoz
0

#8 Hahah.a..har du hovar hemma Lise? ;)

Tackar

Katoz

[Ratass]
0

Tänkte först, jaha, va äre för tråkmåns som skrivet "HELVETE" som rubrik, suck. Men sen då jag läste, jag hade nog inte kunant sagt det ättre själv ^^'

Säger som resten självklart, hoppas HOPPAS att det inte blir "några" extra kullar.

[RussinsMusli]
0

#10 Japp det har jag, massor, haha Flört Nej inte hemma kanske, men inte långt ifrån! Glad

CamillaS
0

Åh shit! Håller alla tummar och tassar här hemma att ingen parning tog!Förvånad

zickan
0

:-(.. hänt här med under året. Men blev bara en tjurvparningskull.  Bara hålla tummarna att det inte blir alla, helst ingen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

OttoIsTheShit
0

här hålls de tummar , tår å tassar :) hoppas

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Allamej
0

Min enda tanke är Åh gud. Därför är mina honor i en plåtbur… dom gnagde sönder min tower men tack och lov satt hanarna i en plåtbur då.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zakaraa
0

Fy va jobbigt! Håller tummarna för att det inte händer något!

lite OT men det verkar som om fler har problem med sina FT med honor som gnagt sönder?! :O Mina tjejer tuggade sönder alla hörn på 1 våning -.-

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Katoz
0

#14 Ahhhhhh…var det därför duletade plåtbur.

Vaarför tänkte inte jag likadant!!

Ja, jag försöker ju verkligen tänka att det var ett litet hål och att Bunny (lilla vesslan) troligen bara lyckats tagit sig ner. Och inget hunnit hända!

#16 Ja, nu blir det plåtburar som gäller!

Katoz

mizzive
0

Å fy fasen! Håller alla tassar tummar och tår här hemma!

Elshira
0

Alla borde ju åtminstone inte löpa samtidigt, så alla borde ju "teoretiskt" inte vara dräktiga.

Har du ritktig tur kanske de inte han upptäcka det så långt innan du hittade dem!

Hakuna matata!

Dramatik
0

Ojsan hoppsan. Att de gnagt hål hände mig också. Dock var den en av mina hanar som gnagde sig upp till honorna, men jag vaknade vid 5-6 på morgonen av att de pep en himla massa och då hade han gnagt så att han nästan fick huvudet igenom, och på andra sidan hålet satt hans mamma och boxades, därav pipen. Haha så som tur var hände inget, men efter det är det plåtburar som gäller.

Hoppas det inte blivit någon dräktighet iaf. Och precis som #20 skrev så borde ju inte alla löpa samtidigt så förhoppningsvis är det inte så illa:)

zickan
0

Glad att mina egna honor inte tuggar hål. Hade en tjej som var hopplös. Gav upp med henne och skicka tillbaka till uppfödaren.

mikeiko
0

Daum o.O

En fundering - tenderar råttor att gnaga mer på burarna om man har både hanar och honor, typ som om att de dras till varandra?

Zakaraa
0

#23 när mina tjejer gnagde sönder buren hade jag inte fått hem hanarna än :P Så den anledningen kan det inte vara för mig :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

minflock
0

Vi håller alla tummar och tassar vi kan här hemma för er!!

En vän fick samma. Söndergnagd furet med hona (inte honor som tur var…) som gick ner till hanarna. Tjuvparning där också. Där prövades det att täcka för hålet sedan med tegelstenar och divers annat men då med endast honor i båda delarna. Men dem tog sig igenom gång på gång iaf.

Jag själv har haft en furet bur uppdelat med honor i översta och hanar i nedre delen. Men efter tragedin med söndergnagd bur och tjuvparning i tanken hade jag två halva furet burar på varandra. Med galler i taket på båda. Det är ett tips om man tänkt dela buren i två delar. Kanske inte hjälper dig just i stunden dock…

Hör av dig om du behöver hjälp! Du är inte ensam även fast du och dina honor får dra det största lasset så finns jag långt bort, men inte föör långt bort!

Styrkekramar till dig!!

zickan
0

#23 jag har inte haft problem med det själv på mina råttor (ännu!)
Har två ferret tower bredvid varandra. En med bara hanar, en med honor uppe och hanar nere.

Fawo
0

*Borttaget*

// Fawo (;

Itchy
0

#27 fel tråd ???

You can't spell Bitchy without Itchy

Fawo
0

#28 Oj… ja verkligen xD

// Fawo (;

C0IN
0

borttaget , mitt svar alltså :P

Banankaka320
0

Jag har precis delat min bur, hanar nere honor över. Mina tjejer är inga gnagarmonster och bruka aldrig gnaga på saker. Men killarna känner jag inte riktigt än, men jag la en tung keramik skål vid hålet och de har ju funkat hittils allafall (ett dygn) (a)

[RussinsMusli]
0

Hur går det med råttisarna?