Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 2161 ggr
Thawelin
0

Färghjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var de något år sen min Shenanigans gick bort. Har alltid tänkt att hon är mink, men började nu undra om hon kanske var någon annan färg?

Jag har inga bra bilder men man ser färgen hyfsat bra ändå Glad

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

En till bild

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

Och en till =)

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

Sen behöver jag hjälp med en pojke jag hade förut också. Jag tycker inte att han ser ut som en agouti. Han var inte lik andra rexade agoutis som jag träffat.

Vad tycker ni att han ser ut att vara? Skrattande

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

En till

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

Och en till

//Jacqueline Thawelin

Emmieline
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bästa sidan i R.I,F ^^

[Ratass]
0

Tycker de ser ut som du säger, en mink och en aguoti

Thawelin
0

Jag tycker hon skulle kanske varit mer brunare om hon är mink men hon var nog mink.

Han tycker jag är lite för ljus för att vara en agouti så jag ha alltid varit osäker. Några av hans syskon som var rexade agouti va mycke mörkare än honom vad jag minns.

//Jacqueline Thawelin

[Ratass]
0

ser nu att han var ljusare där vid magen och rygggen? JAg kollade bara på de mörka nackhåren ^^''

C0IN
0

Finns det inte råttor som är "tickade"? Är inte riktigt bra på detta Obestämd Tänkte mest på din kille. Fast jag kanske är helt ute och cyklar ^^

Thawelin
0

Men kille, Thimaw, han är tickad =) men jag har alltid varit osäker på hans färg för han är ljusare än andra agouti

//Jacqueline Thawelin

Terato
0

Både agouti och mink kan variera otroligt i nyans!

En agouti kan vara jättemörk, ha mycket svart tickning på hårstråna eller vara rätt ljus. De kan också variera väldigt mycket i rödhet.

En mink kan vara allt från ljusgrå till mörkare brungrå.

Är ingen expert på färger sådär, annars, den tickade hanen skulle säkert kunna vara cinnamon också. Det jag tycker ser lite märkligt ut är att han är så flammig i färgen! Kan det vara en cinnamon dark peal kanske eller något?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Thawelin
0

De känns inte som samma färg när jag kollade i cinnamon fototråden på dom rexade men nästan något liknande ändå.
Men han är mer lik cinnamon än agouti tycker jag.. sen har jag ingen aning vad exakt han är..
Cinnamon dark pearl vet jag inte riktigt hur dom ser ut.

//Jacqueline Thawelin

Dramatik
0

Jag tycker han ser ut som en agouti. När de blir rex kan de se lite annorlunda ut också. Och precis som Terato säger kan de variera något otroligt.

Här är en bild du kan titta på. Två agouti, den ena rex, den andra slät och de skiljer otroligt mycket i färgen.

Thawelin
0

#14 jo han hade ju ungefär den där färgen

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

Men jag tänkte att hans rexade syskon som var agouti var mörkare än vad han var. Han va den ända som hade som en "egen färg"

//Jacqueline Thawelin

Dramatik
0

Jo, men som sagt kan det skilja väldigt mycket i färg på dem:)

Thawelin
0

Okej :D

//Jacqueline Thawelin