Roger AKUT dålig.
Något är fel med Roger, 2år, och jag vet inte vad som har hänt honom. Föe ca. 3timmar sedan var han och "grabb"-gänger ute och röjde utanför buren och då var han hur pigg och glad som helst. Men nu när jag kom hem från stallet och ska ta ut ena "tant"-gänget så att det ska få lite kul ser jag Roger gå vingligt och trillar ner från ena hyllan, sitter ca. 10cm från botten, och han blir liggandes. Försökte inte ens resa på sig.
Nu har jag flyttat över Roger och hans bror till en låg bur utan möjligheter till att klättra då jag inte vill att han ska trilla ner igen. Han går lite nu men vingligt.
Vet inte vad som har hänt honom och det finns ingenting som han kan ha ätit, förutom deras mat.
Om han inte är bättre tills imorgon så ser jag inget annat än att han får somna in.
Han kanske fått propp? Hjärnskada?
Stroke… :o
you can't face the problem, if the problem is your face……
Stroke.. smällt i ryggraden?
Se till att han hålls varm. Blir de skadade osv så brukar kylan inte vara bra. Typ varmvatten i petflaska, linda i handduk och lägg bredvid.
Ringa och rådfråga en veterinär.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Låter som min tant Blyger som fick somna in 9 dec 2010. Hon började gå vingligt och ramlade ned från hyllplan. Vi var till en vett och de sade att det var en hjärnblödning eller tumör, men att vi kunde avvakta. Jag väntade i 2 dagar för att se att det inte blev värre. Under dessa 2 dagar blev hon bara sämre och klarade tillslut inte ens hålla i maten hon åt så jag lät henne somna in
, det var sååå jobbigt, saknar henne…..
Hoppas att din tant blir bättre…

Jag menar din "gubbe" Roger 
Roger gick bort samma kväll som detta hände.

Stackars….jag beklagar sorgen
…han har det säkert bra där han är nu.
Beklagar!
Skickar styrkekramar! Det är så ledsamt när våra små går bort :(
^_^ / Martiina