Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1756 ggr
[Ratass]
0

Selar

Gör väl en ny tråd då jag försökt söka på RIF men får inga träffar.

Har ju hört/sett att dessa 8 formade selar ska vara bra, eftersom de heltäckande man köpte på djuraffärn var alldeles förstora för honor och de kom lätt ur dem, plus att det blev en riktig stressfaktor med tanke på kardborrband.

Så igår tillverkade jag egna 8 formade selar men det var enkelt för dem att komma ur dem med :S Vad gör man?

Zakaraa
0

Har du bild på hur selen ser ut på råttan?
En korrekt påsatt 8-sele bör inte åka av lätt :O

Men sen beror det väll också på vilket material du använde, tjocka snören är troligtvis mycket enklare än tunna

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

myismyname
0

Du kanske bara har råttor som är ovanligt duktig på att krypa ur selar? :) Armand här hemma är en hejare på att komma ur även 8-selar, bara han får lite tid på sig och inte blir störd. Då han följde med mig på stan på axeln, med sele, kände jag efter ett tag hur selen trillade ner från axeln, haha. Där satt han, skitnöjd med att ha blivit av med den! xD Armands brorsa Marius däremot tog sig inte ur 8-selar.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[Ratass]
0

jag gick in på zickans, och kolalde hur de såg ut, gick väl därefter, men lite fulare gjort då :P lite tjockare tvinnade snören då det enda jag annars hittade där verkade så, tunnt och vasst så..

Visserligen så testade jag sen på den tjockare av råttorna, satt ju bra på henne, medan hon som jag skulle ha den på inte har nå hull så det blir inga valkar som håller kvar selen i guess XD