Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1854 ggr
Mitchika
0

Var orolig...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… men är inte så värst orolig längre.

Ska förklara mig. Jag införskaffade två råttpojkar tidigt i december som sällskap åt gamle Cammie, vars tidigare burkamrat gått bort. I början gick allting felfritt, introduktion och allt var bra och alla verkade komma överens.

Så har småttingarna nu börjat komma in i tonåren, misstänker jag, då saker och ting blivit lite mer bråkigt i buren. Den ena lillkillen, Vivi, verkar vilja ha den dominanta rollen och jag oroade mig över att det hela skulle bli för mycket för Cammie, som är över två år gammal och rätt sliten.

Men så igårkväll när jag kom hem och skulle hälsa på alla råttorna innan jag satte igång med middagen, så hittade jag alla tre såhär.

Inte behöver jag väl oroa mig för dom?
(Fråga inte hur dom lyckades klämma sig in där allihopa, det är ett mysterium även för mig, särskilt feta Vivi…)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

BatmansMatte
0

riktigt gulligt Glad de känns som du inte har något att oroa dig för

Mitchika
0

#1 Jag hoppas det. :)

Är jätteglad att jag hade kameran nära, så jag hann ta bilden innan dom vaknade till och insåg att jag var hemma och det snart vankades middag! XD

BatmansMatte
0

ja haha ja har inte alltid kameran där ja vill ha den just då så ibland ska man ha tur också ^^

Mitchika
0

#3 Jag hade supertur tidigare ikväll och lyckades videofilma när Chanks och Dryad låg och myste tillsammans och ploppade med ögonen! :D

Tyvärr är filmen rätt mörk och det är genom galler, men man ser ändå att Chanks ploppar med ögonen först och sen Dryad! :)

BatmansMatte
0

haha ne va gulligt.. mina killar är inte gjort de än, men ibland hör man att nån an dom knastrar i luvan :P

Mitchika
0

#5 Jag älskar deras knaster… tjejerna satt på mina axlar och knastrade för bara en liten stund sedan. :)

BatmansMatte
0

åhhh… mina är inte så intresserade av mig längre då dom har fått hela rummet att vara i :P men när dom väl är utanför rummet så tränas det agillity och inkallning hehe

Banankaka320
0

Naaaaw vad söta :D råttpojkar har ngn hatkärlek till varandra tror jag xD

Mitchika
0

#7 Samma med mina killar… jag = tråkimånsen som vill klappa medan det finns en hel värld att springa i. Tjejerna är fortfarande lite små och försiktiga i sättet, men det är bara en tidsfråga innan dom också sticker från mig… :(

Jag försöker träna inkallning, men det går varierat. Dom är lite som katter, passar det så kommer dom.

#8 Ja, verkligen! XD Gamle Cammie tänker inte låta sig bli överkörd av lille Vivi, den saken är tydlig. :)