Finns min drömbur?
Om jag köpte en till bur, så skulle jag vilja ha en hög och inte för bred/djup (ingen furet tower-schabrak) bur på hjul, med svart "snirkligt" galler och stora luckor. En vacker bur som samtidigt är funktionell- finns den? Jag vill att den ska passa in som en möbel i mitt hem- burar är ju oftast väldigt fula tyvärr… Nej, jag kan och vill inte tillverka en egen bur, då jag är relativt opraktisk/ohändig av mig… Vet någon om det finns en sån här bur? Vill gärna se bilder på allt som påminner om min drömbur
Aldrig sett, men min drömbur påminner om din! Fast min ska förutom stora luckor också ha möjligheten att kunna öppna hela framsidan som en dörr - sjukt smidigt vid städning!
Svart galler is the shiznit :D
låter som det skulle kunna finnas om man söker på fågelburar?
Jag sätter ett litet avtryck här om det dyker upp något intressant! :D
#1 Absolut, stor dörr fram vore toppen, och så flera stora luckor på alla sidor och upptill (fast helst vill jag nog ha ett snyggt tak upptill)…
#2 Kan kanske finnas fågelbur- bara det är max 1,2 cm gallerbredd, det glömde jag…
4# bara att kolla :) tycker nästan att det borde gå att se om man kan designa eget. på nåt sätt blir ju alla andra burar skapade eller hur? vad fränt det skulle vara, egen designad bur^^ ( skulle kosta ett ben och en arm men man kan drömma )
Tycker det låter som en Royal Suite 95 Double ;)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#5 Det vore ju nåt- undrar vad det skulle kosta…
#6 Den är smart, men vill att min ska vara högre och smalare och ha tjusigt galler
7# hade ett ex som tycke vi skulle kolla hos plåtslagaren vad det skulle kosta med egengjord bur. Han ville att vi skulle skaffa ett monster :P ( storleken dvs )
#8 Men klarar en plåtslagare att tillverka en hel bur, inte bara botten? Helst skulle jag vilja ha hyllor och stegar också, som är med till buren- men det lär man väl få köpa separat om man låter tillverka en egen bur…
9# det blev ju aldrig av så att vi gjorde det så jag kan inte besvara det tyvärr ._.
Tror en duktig plåtslagare skulle kunna göra en riktigt fin bur, bara man är tydlig med vad man vill ha. Men det skulle nog kosta en del… Tycker att om det skulle finnas en bur därute som bättre motsvarar det du vill ha än Royal Suite 95 skulle den nog vara mer känd än både den och Furet Tower vid dethär laget. ;)
En sak vill jag inflika bara; snirkligt galler är fint, men man får vara försiktig så det inte slutar såhär.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#11 ajj ajj >_< kan nog fixas om man ser till at det är U snirklar och inte V
men fy >_<
Aj då, stackars rådis!
kanske en ferplast nota?
Smal och ganska hög, innemåtten är 70x44x166cm :) (yttermått 82x58x166)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Den modellen (hög, smal, med hjul) men gärna lite tjusigare
#15 SNYGG! Måste nog vara en av dom snyggaste jag någonsin sett! VILL HAA!!
Katoz
Är det bara jag som tycker att höga, smala burar är det fulaste som finns? 
#15 Sjukt snygg, men vad är galleravståndet på dendär..?
//Lamina
#15 Den är svindyr och för låg, annars helt ok. Jag gillar höga smalisar jag :-)
#20 Ja, det vore nåt! Gärna lite tinnar och torn också, men det är kanske mest för mattes skull…
#21 Ja! Sjukt fint! Jag håller verkligen med om att en bra bur inte bara är funktionell, utan ska också vara estetiskt utformad och fungera som en "möbel" hemma.
Tinnar och torn tror jag dessutom inte bara är snyggt, utan också uppskattat med flera små hängmatteställen och krypin :D
Jag har en sån här också, fast med svart botten, lägger tyg över och det gillas mycket att sova på det "lägre taket" ^-^.
#22 Vilken fin form! Har du bild på hela alltet?
#22 En sån där buren köpte jag på LIDL för några månader sedan ^^
Är min "sjukbur" :P
#25 Den första var verkligen fin
#23 Jag kan kirra en strax :)
#24 Säljer Lidl burar? o.O :O
#27 Kul!
Tänkte detsamma- burar på Lidl? Det är en affär jag undviker, så jag har noll koll
#26 Visst är den! Hittade bilden på nån random googlesökning nån gång men har ingen aning om var den kommer ifrån, fanns bara på någons inredningsblogg typ….hade varit kul att se m den kunnat byggas om lite till en vettig bur!
#27 Ja den där som du hade på bilden hade dom under någon vecka för 399kr :P Passade på att köpa då jag hade en liknande innan mn då gick inte taket att öppna
#31 Mysigt :-) Men är du inte rädd att förstöra den fina byrån?
#32 Jo, burarna är alltid öppna så de får röra sig som de vill mellan och på dem, nya bebisarna gillar också att klättra upp på hyllan och tugga på kokböckerna haha :D
Skivan var redan skadad på byrån, så det är lungan :)
#33 Jag ska nog lägga vaxduk eller liknande över mitt trä först, så kan de få gå lösa där.
Är det inte jobbigt att städa så många burar? Jag tycker det är nog med en, för jag skurar alltid hela
#34 Mm, har kikat lite efter svart vaxduk, är nog lättare att torka av än träet…blir en del torkande varje kväll :)
Ja och nej, de är lättare att montera ned och bara ställa i duschen, men ja, det tar ju en del tid. En till två timmar tar det lätt när jag städar dem.
#35 Du kan bara tänka dig svart- är det svårt att hitta? Jag har lite mönstrade dukar sen tidigare, ska införskaffa mer och göra det funktionellt så de kan gå som de vill.
Usch, min städning tar över två timmar inkl manikyr. Längst tid tar det att lossa och sätta dit allt, och att torka bur och inredning
#36 Jo, är inte så mycket för mönstrat utan gillar mer färger som passar ihop och inte tar så mycket uppmärksamhet som mönstrat lätt kan göra. Har inte sett något enfärgat svart än, men så har jag iofs. inte TOKletat heller :)
Hm, inklusive manikyr? Men om du räknar endast städning och inte råttvård?
#37 Nja, manikyren tar egentligen bara några minuter, så minst ett par timmar…
Jag föredrar också omönstrat, men tycker att det mest finns mönstrade vaxisar tyvärr…
#39 Samma här- fastnar framför datorn titt som tätt, så ibland tar det en halv dag
Å, Buttericks
Ska du dekorera med de flytande ögonen också?
#40 Hehe ja precis!
LULZ jag HAR faktiskt såna flytande ögon! De brukar ligga i bålen på Halloween xD
#41 Underbart! Själv hade jag flytande händer i bålen en gång
#42 Åh, bästa högtiden, lätt! xD (Men nu blev vi lite OT haha)
#42 Åh, bästa högtiden, lätt! xD (Men nu blev vi lite OT haha)
Bästa högtiden helt klart ;P

#17 Jaa, visst är den!!
#18 JAg har faktiskt ingen aning! :(
#19 Jo, jag kan tänka mig det. men om man bara har två eller tre råttor funkar det nog bra :D
Btw, så hittade jag denna också. Vore sjukt snygg om man tog bort grejerna på sidorna. men även här vet jag inte galler avståndet :(
Mvh Vinetta
#47 Fin och den finns i svart