Råttor iFokus

Råttor

Etiketttransporthjälp
Läst 2975 ggr
AngelicaKristina
0

Transporthjälp!!

Hej behöver akut hjälp!

har funnit bedårande bebbar! fast jag är i svenljunga och har problem att finna väg till Växsjö, Alvesta.

Någon fin själ som bor omkring där som kan transportera en rattieboy? :D jag kan ta mig till Tranemo om det hjälper något ^^

och om det inte skulle finnas någon som kan hjälpa, har hört om Djurtransport med tåg, någon med erfarenhet av det?

/ angelica

Sussi89
0

Har du kollat inne på djurtransport iFokus? :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

alexfifan
0

finns råttorna i alvesta/växjö :o ?

you can't face the problem, if the problem is your face……

AngelicaKristina
0

1# nee det har jag inte :D kan kolla in de ;)

2# japp :D det var otroligt svårt att ta sig dit med buss så jag kan bara ta mig till tranemo som sagt :/

Banankaka320
0

Men ta tåget:) Vad är det för några då?

alexfifan
0

Men det är ju inte så långt imellan :) Om du inte hittar ngn kan ju jag ta en liten roadtrip hihi

AngelicaKristina
0

4# jag kollade västtrafik för tåg kommer ju upp där också? men nopp! inga resor kom upp? xD bebbarna ligger på blocket! brun/svarta med vit mage och tassar, och duuuuumbo<3 blev helt såld på dom! :D

5# ja det hade varit SÅ underbart snällt! :'D dom är leveransklara nu vecka 5, men när kan du och vad kan du tänka dig att vilja ha för denna transport? ;D

Banankaka320
0

Jaha men dem är väl i Värnamo? Kolla sj.se ;)

AngelicaKristina
0

och hon ville endast ha 40:- små kronor för en råttisbebbe! :D perfekt ;D haha ,

5#men bor du i alvesta ? :) för då måste de bli så att du köper råttan åt mig och jag betalar dig sen? xD det är så det måste gå till va? (har INTE kört med transporthjälp innan ;D )

Lamina
0

#8 Du kan väl föra över pengar till hon som säljer råttorna?

För övrig skulle jag vara väldigt tveksam till att köpa av någon som tar å lite för sina bebisar. har du någon länk till annonsen?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[RussinsMusli]
0

Satt nyss och kollade på dom, jätte söta! :)

Här är dom

Lamina
0

Vill inte vara den negativa typen som klampar in och förstör allt gullegull. Men tycker man ska tänka lite längre än "gud vad gullig, den vill jag ha" när man köper råtta. Ungarna i annonsen är verkligen söta, men hur är det med deras temperament? Hur är föräldrarna? Vad är tanken bakom själva kullen? Hur är det med sjukdommar i släkten? Osv, osv… Jobbigt att alltid behöva tänka på dom frågorna, men hellre det än att man sitter där med en livrädd/bitig/sjuk men "otroligt söt" råtta. Vad spelar det liksom för roll att råttan är ursöt när man inte har någon glädje av den?

En titt på annonsen räckte för att jag skulle bestämma mig; aldrig att jag skulle köpa domdär. "Uppfödaren" ifråga har inte ens erfarenhet nog att könsbestämma ungarna! Hur mycket erfarenhet har hon då när det kommer till andra delar inom aveln? Som att välja bra föräldradjur som ger bra ungar, t.ex. Och priset? Med ett så lågt pris kan man ju verkligen undra hur mycket pengar hon har lagt ner på att ungarna ska få en god start i livet i form av bra mat osv.

Jag hoppas inte att du tar mitt inlägg fel, AngelicaKristina. Det är inte menat som kritik mot dig. Jag vill bara att du ska tänka efter innan du köper små gulliga råttungar, det är inte så kul när det visar sig att dom inte alls var så roliga…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

TrueStory
0

#11 Guld skriver Lamina, jag måste själv bromsa mig när man ser toksöta bebbar på annons.

Och genom att köpa sånna bebisar så bidrar man ju även att dom kan avla vidare. Visst det kan vara en tjuvparning etc. Men ställ massa frågor till säljaren, be om att få träffa föräldrarna.

Jag är ju väldigt nyfiken av mig så jag mailar många gånger på annonser bara för att kolla vad det är, och jag blir mörkrädd av hur många det är som kallar sig "uppfödare" men kan nästan ingenting.

En "uppfödare" som jag svarade att hon var en enkel uppfödare när jag frågade om föräldrarna var roan och hon inte äns visste vad roan är. Den personen har dessutom hållt på ett tag för jag har många gånger sätt annonser på blocket från henne..

Nee, som råttmänniska så önskade jag att man inte vore blind istället så man inte frästades av alla söta bebisar som kommit till genom oseriös eller okunnig avel..

Lamina
0

#12 Jo, jag är ganska kass på detdär själv och har fallit i fällan ett antal gånger. Som tur var har det aldrig blivit något av dom köpen. Och i dom fall det faktiskt har det har jag haft turen att hitta underbara uppfödare med urmysiga råttbebisar. Jag skattar migsjälv lycklig på den fronten. Men man har ju större chans till den turen om man väljer sina råttor nogrannare än bara "söt råtta, vill ha".

//Lamina

alexfifan
0

#8 Jo jag bor i Alvesta :) Vet inte riktigt hur man brukar göra men jag TROR att du sätter över pengar till den som har råttorna, annars funkar ju det andra med ^^ Men är råttorna i värnamo? ;OO

AngelicaKristina
0

ja jag förstår vad ni menar, men jag har letat länge efter den färgen och nu när det dyker upp så blir man ju tokig xD och jag har mailat ganska mycket med säljaren, och hon verkar vara en riktig råttälskare, en ur trevlig människa!

så visst man undrar kanske vad det är för råttungar när det är så låga priser, men jag känner att jag vill testa iallafall, hon verkar såå trevlig och mån om sina ratties, har fått flera bilder av henne och tänkte nu också be om lite info om föräldrarna :) tydligen var pappan en snäll omplaceringsråtta,

8# nja i Rydaholm finns dom, ligger innan värnamo :D

alexfifan
0

Okej men PMa mig istället de blir lite enklare om jag ska hjälpa ;D