Glädje!
Igår var jag och köpte mina första råttor! Har delat råtter med min flickvän förut men ville ha ett eget par! Så jag åkte till Mölndals zoo och kollade vad dom hade!
(Måste bara säga till er som inte tycker man ska köpa från djuraffär så får deras djur väldigt mycket uppmärksamhet och kärlek! Min flickväns råttor är köpta där och dom är hur goa som helst!)
Iallafall så blev det 2 små flickor :D som är blå/vita :D Hur söta och sociala som helst! Tror dom ska heta Lea och Leja! Vad tycker ni om dom namnen? Bättre förslag?
Jättesöta! både namnen och råttorna :D
Jättegulliga, och fina namn, men personligen skulle jag nog ha problem med namnen eftersom de är så lika…
har också vart på Mölndals zoo och har erfarenhet av råttor därifrån. Dem kanske har det lite bättre men i det stora hela är det inte bättre än att köpa av en riktig uppfödare.
Att dem får mer kärlek och omvårdnad håller jag inte med om, när jag vart där har råttorna alltid vart rädda. Men vem vet, dem kanske har börjat lägga ner mer tid:) Hade ju vart super.
Lycka till med dem små töserna.
Min blogg: SweGizmo.se
#1 tack så mycket!
#2 Tack! haha jag tror inte det ska bli några problem :D
#3 Det ända som var dåligt med mölndal var ju att dom använder spån men vi har ju köpt samanlagt 5 råtter där och inga av våra har varit rädda :/ Eller så har vi bara tur :P
Dom små hälsar xD
Ja eller så var alla tama råttor slut när jag vart där^^ haha. Det som är bra är att dem tar inte in från Imazo utan har en avel hemma som är lite bättre iaf, men långt ifrån SRS standard om man ska vara sån:)
Min blogg: SweGizmo.se
#6 haah ah vem vet :/ Men när han som hjälpte mig skulle läga ner mina små kottar i lådan så pussade han dom en sista gång och la ner dom och blev ganska tyst xD Så tror han hade fast sig vid dom eller något
Vilka sötnosar :) Söta namn med!
#10 Naaw XD Så gjorde en tjej i djuraffären här med en råtta jag köpte, hon typ gosade med den länge och tittade misstänktsamt på mig och frågade om jag verkligen haft råttor innan, lite förolämpade XD Samma affär frågade mig typ hundra frågor om hamstrar när jag köpte en, började kallsvettas och kände mig som en dålig människa. Det är ju på ett sätt bra men lite dåligt för typ nybörjare som aldrig haft djur innan xD
Vet inte varför jag blev så nervös men jag var så himla nervös att jag skulle säga fel om nåt och sen inte få ta hem djuret oO
Aw! Mysgosar!

#12 Creds till den affären som grillade dig med frågor! Sådana borde det verkligen finnas fler av