Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3454 ggr
Helenaaa
0

physalis?

Min lilla börjar bli lite hungrig och vi har physalis hemma.

tänkte fråga om det är okej att mata med de?

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Dramatik
0

Ingen aning faktiskt, inget jag äter själv. Men den har väl annan mat än det?

Fisfia
0

Mina har fått det, men de verkar inte gilla det jättemycket. Lite surt kanske? Hmpf, men mina kräsna typer gillar bara fett och socker…

Helenaaa
0

Jaha :( nej det verkade inte lukta gott för henne iallafall :/

1 Ja jag har köpt hem massor med grejs som ska blandas.. vet inte om det blir bra men jag läste någonstans att man kan blanda de 4 sädeslagen, qouina(stavning) , linfrön, rispuffar

Något som ska tilläggass? Lyssnar till alla förslag! :D

Fast sen även att hon bara e van med pellets då hon inte fick något annat hos uppfödaren, han sa att jag skulle fortsätta ge det… Men det är väl inte bra?

Kan man ge rester från sin egna mat?, torkad frukt? bär?

GE MIG ALLT!! Oskyldig

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

MarajLowajz
0

Det finns jättemycket att kika runt på inom Boende och Mat artikeln och jag kan gott rekomendera denna artikel från Terato :

Mat

Där finns det mycket nyttigt om vad man kan ge och sådant. Pellets är ofta väldigt näringsrikt då djuraffärer sällan ger färsk mat som jag har uppfattat det. Så läs på inom den artikeln och tänk tallriksmodellen när du ger dina råttor mat.

Ha alltid en basföda som Torrfoder och ge blötmat (sallad, kött och kolhydrater) en gång om dagen. Jag brukar ge väldigt mycket sallad och kött,fisk,kyckling och någon gång i veckan får de ris, potatis eller pasta.

Du kan ge dina råttor nästan vad som helst från din tallrik bara det inte är saltat/pepprat eller dylikt.

Mat som inte är okej.

Länken ovanför är väldigt bra att läsa igenom och kolla då och då så man kommer ihåg allt som inte är bra att råttor får i sig =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

nyndat
0

Du har väl fler än en? :)

Helenaaa
0

Tack för tipsen Tungan ute

6, nej inte än ;) men kommer inom loppet av 2 veckor Skrattande

Från mig^^