Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1254 ggr
[RussinsMusli]
0

Kan jag..

…låta Cherry få träffa Russin lite om dagarna?
Russin skulle aldrig göra illa henne.. Jag tänkte mest på Cherrys skada (som ni kan läsa om här , men dom flesta har väl läst det redan).. 
Cherry är ju pigg och bryr sig inte ett dugg om sårskadan. Jag ser inga problem i det hela, att hon får träffa Russin, men jag vill veta vad ni andra tycker.. Så jag inte gör något fel!
Förresten så är det en hinna över såret så det ser inte lika "öppet" ut.

mieeow
0

Tror jag, men är inget proffs så låter ändå frågan gå över till någon annan.. Fast du kanske ska vänta lite till, med tanke på såret?

[RussinsMusli]
0

#1 Det var det jag funderade på också..
Men det känns som att ju längre hon sitter ensam destomer tillbakadragen kommer hon bli när det gäller andra råttor. Hmm..

mieeow
0

jo… det kanske stämmer… Men som sagt, för över frågan :/

Banankaka320
0

Du kanske ska lägga upp en bild på såret igen?

Sålänge dem inte börja busa jättemycket så borde det vara okej

SweGizmo
0

Om inte Russin vart elak innan mot beisra och andra råttor så varför inte?

Men du måst ju hitta en till bebis snart och sätta med Cherry, för när Russin dör kommer ju Cherry bli ensam.

Min blogg: SweGizmo.se

[RussinsMusli]
0

Russin är aldrig elak mot någon.. Inte ens mot hamstern hon råkade möta en gång, haha. Hon bara putsade på honom ^^

Russin bor med Faith fortfarande..
Men kan jag sätta in någon ny till Cherry nu?

mieeow
0

Påtal om det, inte för att sno tråden, bara en snabb fråga: brukar råttor funka bra med andra djur? Jag har nyss införskaffat möss och min ena råtta funkar finfint med dem, bara testat med henne än. Och min gammelråtta funkade med allt och alla.

Banankaka320
0

#7 man bör inte låta dem träffa mindre djur då råttor är rovdjur också, dem dödar möss i naturen. Men när jag var yngre lät jag några träffa min hamster, en blev jätteintensiv så fort hon kände lukten så hon fick inte hälsa mer medans den andra typ gosade! Idag hade jag aldrig satt ihop dem då de kan bli kaos. Men när jag sitter vid en dator så kan jag lägga upp en bild på min förra hamster och en råtta jag hade innan (a)

[RussinsMusli]
0

#7 När jag hade mina råttor ute råkade Mulle vara vaken och Russin klättrade upp till honom.. Jag fick typ panik och sprang dit men Russin bara putsade på honom, haha. Mulle är en dvärghamster :D

mieeow
0

Ja, alltså jag vet att de är rovdjur oh jagar möss. Jag tog min lugnaste hona och höll i henne när de nosade på varandra, men efter lite nosande så var hon inte längre intresserad. #9 sånt är så gullligt <3 påminner om när jag köpte två nya bebbar till min deprimerade hona, hennes burkompis hade dött och därmed depression. När hon såg bebisarna blev hon helt till sig av lycka, tvättade dem och var en underbar "mamma" åt dem hela livet. <3

[RussinsMusli]
0

Men jag undrar.. Kan jag sätta ihop Cherry med en annan hona nu? Såret ser mycket bättre ut och syns knappt pga pälsen längre..

Banankaka320
0

#11 Jag tycker du ska göra det om såret ser bra ut

[RussinsMusli]
0

#12 okej då kör jag på det :)

mieeow
0

hur har det gått? om du har hunnit sätta ihop dom än s.as ;P

[RussinsMusli]
0

#14 Det vart så sent igår, hehe.. Men jag ska sätta ihop Cherry och Russin idag i några timmar, och på söndag kommer den andra råttungen hit! :)

mieeow
0

härligt :D hoppas saker o ting löser sig för dig

[RussinsMusli]
0

Tack, det hoppas jag också ^^