Hon biter!
Min ena hona är runt ett halvår och hon har nu mer och mer börjat bita mig när jag ska ta upp henne och ibland även när jag ska klappa henne och hon är tjurig. Hon biter inte speciellt hårt det verkar mer vara som en markering. Jag börjar bli lite orolig eftersom jag tycker det blir värre och värre! Hon är inte alls tillbakadragen utan kommer ofta fram till en och springer runt här hemma. Det känns lite som direkt då det inte är "på hennes vilkor" så biter hon på en. Vad ska jag göra?? börjar kännas jobbigt att hantera henne..
Det är inte så att hon kanske har ont någonstans? kanske är sjuk och därför blir hon grinig och markerar att hon vill va ifred..
Är hon ensam råtta?
^_^ / Martiina
Jag tycker inte det verkar som att hon har ont eftersom ibland får man ta i henne och lyfta na å hålla på. Medan andra gånger så vill hon verkligen inte bli störd. Hon har även börjat småbita en när hon är utanför buren och man ska plocka upp henne. Förut var det bara när hon var i buren hon var lite sur av sig.
Nej hon är inte ensam utan bor med sin syster i en stor furet tower bur.
gammal tråd men ändå, intressant ämne, men har du prövat att fya henne när hon "biter"?
Lägga henne på rygg asså.
Min blogg: SweGizmo.se
Jo jag försöker fya henne.. men vill inte direkt ha kvar handen på henne för jag är rädd att hon biter åt hårdare då. Riktig bitch är hon emellanåt.. samtidigt som hon är nyfiken och kommer när man pratar med henne.
Varför ska man lägga dom på rygg? Kan man även göra så när dom gräver i blommor?