Medicinkullen...
..låter kanske inte så trevligt men jag vill ha något annorlunda så det får bli så! :)
Jag kommer para Faith med Bling-Bling troligen nästa vecka!
I kullen kommer det bla dyka upp russian blue, black, 100% dumbo och rex.
Syftet med parning är att föra vidare det underbara tempramentet och föda upp friska råttor med bra temprament.
Lite info om föräldrarna:
Mamman
Namn: Katoz Faith
Född: 6/6-2010
Uppfödare: Katoz, F-kullen
Ägare: Lise Eng
Färg/teckning: Black
Päls: Rex
Öron: Dumbo
Stamtavla: Ja
Vikt: 325
Pappan
Namn: Bling-bling
Född: 23/8-2009
Uppfödare: Okänd privatuppfödare
Ägare: Katoz
Färg/teckning: Russian blue hooded
Päls: Slät
Öron: Dumbo
Stamtavla: Nej
Båda fungerar utmärkt i flock och introduceringar, är goa råttor! Faith älskar att leka tandläkare :)
Jag har startat en blogg som kommer handla om parningen, graviditeten och kullen, www.aboutarat.blogg.se , designen och headern fixas och info om föräldrarna kommer läggas upp även där. Jag kommer uppdatera varje dag när jag får hem Bling-bling, om hur det går, vikter och sånt! :)
Ni kan pma eller maila om ni är intresserade, moonlightkitten_@hotmail.com Jag finns i Gnesta men kan ta mig till Södertälje, Stockholm och Nyköping.
Kommer följa bloggen med spänning! <3
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
vilken vacker tjej :) blev ju kär
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#2 ja jag längtar såå mycket!
#3 Ja hon är underbar! 
Vet du om de har lång livslängd bakåt? Är så less på kortlivade råttor
#5 På Faiths sida har jag för mig att det är det (om jag minns rätt) och Bling-Bling vet jag faktiskt inte. han har ingen stamtavla, men kommer från en okänd privatuppfödare som lämnade honom och brorsan på zooaffär.
Ja det är synd att dom har så korta liv! 
Oki… Ja, det är för j-a tråkigt
#7 Ja det är det verkligen 
#9 Blingen har verkligen ökat bra i vikt, han var ju verkligen tunn när han kom, låg på runt 460 gram.
Så, blir det att han stannar kvar???
Ang åldern, så kan jag ju inte hjälpa till med på hans sida, (jag som äger och ska låna ut) men på Faiths sida är det bra livslängd, på hennes mammas sida så ligger åldern ok 2-2½. På hennes pappas sida så är det många släktingar som blev över 3, finns faktiskt Faiths farmorsmors syster (om jag tänker rätt) som vart 4 i höst…still going strong :)
Katoz
Jo han får stanna. De flesta fick stanna kvar. När de väl hade fått llite mer hantering och bli av med lössen så var de sjukt trevliga individer.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#11 Hihi :) Kan tänke mig det. Ja är brorsan lika go kan jag förstå att han stannar. Och av siameserna vet jag ju själv hur goa mina släktingar är till dom :)
Funkar han bra i flock han med?? Bling är toksnäll mot alla!
Katoz
Fungerat sedan dag ett med allt. Endats blivit lite mobbad av en annan hane. Så jag är super nöjd. Har 4 av siameserna och det fungerar lika bra det.
Har du funderat på några namn än..? <3
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Yes I have!
* Sertralin - hona
* Legigan - hane
* Theralen - hona, hane
* Abilify - hona
* Seroquel - hona, hane
* Zoloft - hane
* Stesolid - hona, hane
* Imovan - hane
* Propavan - hane
* Diazepam Desitin (kan kallas Desitin) - hona
* Zyprexa - hona
* Atarax - hane
* Zopiklon - hane
* Citodon - hona, hane
* Sobril - hona
* Morfin - hane
Blir en väldigt speciell kull! :P
Haha jag gillar att de flesta är antidepressiva! Borde heta lyckopiller kullen istället ;)
#16 Tja, råttor är ju små lyckopiller…
Tycker Diazepam Destin var ett väldigt kul namn. Och Setralin, Stesolid och Citodon… Do är alla fina och roliga! :D
//Lamina
Haha kul att ni gillar dom ^^
Ja precis! Ska bli kul att se bild på "lyckopillrena" sen :D
haha ja :D
Blir snarare ett sömnpillergäng med sega råttor
Hoppas ungarna får lika gulliga öron som farbrodern
#21 iallafall blir det lugna råttor 
Det är ju det jag gillar
Hehe jag ser verkligen fram emot den här kullen! 
#15 Btw, ingen som ska heta Prozac? ;p
//Lamina
Jag tog dom medicinerna jag hade i huvudet men det kan jag lägga till :)
#26 Hmm… Funderar lite vad du studerar om du kan alla domdär komplicerade medicinnamnen utantill… XD
//Lamina
hehe :P
Åhå, lyckopiller!
Ser fram emot att f se ungarna!
att det blir blue, dumbo och rex gör dte ju extra spännande :O

Morfin :$ Så det blir en medicinkull iaf :) ska bli spännande.
Jo en blue dumbo hade inte suttit fel :-)
Faith är ju bärare av russian blue så förhoppningvis dyker det upp några! och båda är dumbo så det blir 100 % dumbo och 50% rex :)
Hur går det? Har du fårr hem hanen än..?
//Lamina
#33 Får hem honom på lördag och då kommer bilder och jag kommer sätta ihop dom då också :D
Blingen har nu kommit hem och jag ska snart släppa ihop honom med Faith…
Fler bilder och info kommer laddas upp på bloggen
åhhh, min lilla ögonsten..saknar honom. Hoppas dom gillar varandra nu:)
Katoz
halloj! hur går det, hur sköter sig mitt charmtroll? :) Såg att han var snorig, lilla gubben, det vart kallt för honom idag..
Katoz
Ja han vart lite snorig. Han fick te när han kom hit :)
Han sköter sig bra, det är mest Faith som retar honom, tar upp svansen och är nära men när han kommer nära henne springer hon iväg! Men dom börjar tvätta varandra och så så det kommer nog :)
#35 Detdär måste vara några av dom sötaste dumboöron jag sett! <3
//Lamina
Ja dom är jätte söta :'D
Hälsa det unga kärleksparet att jag inte skulle ha något emot om min flicka fick ett par alvöron hon också! 
//Lamina
Det ska jag hälsa dom 

Åååh så tjock o gå :P Lr ah kanske inte tjock tjock utan ja, Han ser ut som en teddybjörn på blerna på bloggen ^^ Tösen din är otroligt vacker med! :D Blir så sugen att skaffa råtter igen :) Riktigt fin blogg :) Håller tummarna för dig att dom busar lite när du inte är hemma :P :)
#45 Tack! Ja det hoppas jag också, verkligen :P

Hehe tyckte va kul att du hade Zopiklon som ett namn :P Den råttan måste smaka vääääldigt äckligt tänkte jag haha :P Gud satt o garva i 10min tror jag :P Dom har den vidriaste bismaken jag har vart med om hehe :P Men kulide! Det va något nytt :)
hahaha jo jag tyckte imovane var vidrig tills jag fick zopiklon :P
Ja jag ville ha något annorlunda och jag verkade lyckas med det ;)

Okej hehe då är det inte bara jag som får konstig smak i munnen :P
Ja verkligen hehe :P Skulle nog aldrig komma på nått sånt hehe :P
nej det är många som får det :)
haha jo, jag är intresserad av mediciner och råttor så tyckte det passade bra ^^

Haha okej :)
Då är det en ännu bättre vad det nu heter :P Då kan du få göra min läxa på läkemedel jag har i skolan? (A) hehe

Oj blev lite OT! Inte meningen! Hoppas allt går som det ska nu! :) hehe
haha det är lugnt ;) jag har egen uppsatts om läkemedel att göra tyvärr ^^
Japp, det hoppas jag me!

Attans då :P hehe
#46 Klart dom passar på när ingen ser, lite privatliv måste man ju ha… ;)
//Lamina
#55 haha men det är inte direkt så att jag sitter och kollar in i buren hela tiden. Men lite koll har jag, buren är i mitt rum och det är där jag oftast är :)
Hoppas allt går bra med sötisarna!
Han är för underbart go Blingen 
#45 What, kallar du min råtta tjockis, det var det väärsta ;P
Katoz
Ja han är verkligen underbar! 
Rätta mig om jag har fel; men visst heter det Lergigan och inte Legigan? hahaha :)
#59 Du har så rätt så, haha!

#57 Haha förlåt mena inte så men på ett posetivt sätt! Vill bara pussa på magen så söööt ^^ Hehe 
#61 Ja, det förstod jag :) Gosiga tjockismagar är sååå svårt att motstå :)
Katoz
Nu ser jag tydligt och klart att dom roar sig i buren! 
Men Blingen tar rätt ställning och börjar men efter typ några sekunder slutar han och börjar tvätta sig där nere istället, har aldrig sett någon råtthane göra så :S

#63, det går så snabbt:P
haha okej :O
När jag såg min andra råtta para sig tog det betydligt mycket längre tid x)
#63 Yay! :D
//Lamina
#66 Ja nu får vi hålla tummarna att det tar sig också! 
Känner att jag blivit väldigt extremt försiktig med Faith nu efter parningen, är nästan rädd för att ta i henne! Tänk om jag skadar henne! *paranoid* Mamma kallar mig överbeskyddande….
Menmen! Idag var det bad dags då den inte så allt för smarta Blingen valde att krypa ner i te skålen och tvätta sig…
så otroligt fina dom är, speciellt ihop!
Medarbetare på träning.ifokus
Ja det är dom verkligen 
#71 Grym bild! :o <3
Tror att dom smutsar ner sig så för att dom gillar att bada! :p
//Lamina
Tack!
haha, kanske det! Men Blingen tycker inte alls det är okej efter ett litet tag 
Besvikelsen jag fick när jag kom hem och kollade på Faith går nog inte att beskriva. Jag har längtat så himla mycket efter den här kullen och så väger hon bara 354 g och ser precis ut som hon gjorde när jag lämnade henne! FAN! 
Ångestdämpande rådisar! Så klockrent <3
#74 Men nej! Förstår att du är besviken… Men du kan väl försöka igen?
//Lamina
Jag har mailat Blingens ägare och väntar på svar 
Igår gjorde jag rent råttburen och la in nytt bomaterial som jag brukar. Faith tar alltid bort med och slänger det i ett hörn då hon inte vill boa alls, men nu tog emot det och började boa. Hon har också blivit känsligare runt magen. Så jag tittade närmare på henne och ja, hon har blivit lite bredare och hennes spenar syns tydligare. Så det kanske finns 1-2 marsipangrisar där inne trots allt?
Man kan ju hoppas.
Jag satte in henne i bebisburen iallafall, just in case, hon boade och gjorde det precis så som hon vill ha det. Jag tog ut henne idag och hon är betydligt lugnare än innan och vill inte klättra, utan bäddar ner sig i lakanet i sängen hos mig. Jag märker alltså stor skillnad på henne.
Så nu håller vi tummar, tår, tassar och hovar här hemma! 
Lägger upp en bild också, inte för att det syns på bilden, mest för att hon är söt <3
Åh så spännande!
Medarbetare på träning.ifokus
Håller alla tummar och tår att det finns någon eller några bebbar där inne :D
Men ååå… Tycker Faith kan ta och ploppa ut vad hon har i magen nu! 
//Lamina
#80 ja det är det ^^
#81 Bra det behövs! :D
#82 haha det tycker jag också :D
Faith går uppåt! Väger nu 376 g 
Namnförslag (som jag inte sett i tråden):
Xanor, Zoldipem, Diklofenak, Konserta, Omeprazol, Panol, tranon :)

en prozac råtta :D
perfekt för ett lurvigt lyckopiller ^_^
You can't spell Bitchy without Itchy
#85 tack för tipsen ^^
#86 haha ja ^^
Den här kullen är inte aktuell längre då Faith har skadat min nya. Vart ett djupt sår på magen..