Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 5977 ggr
MoaL
0

Råttägare

Hur länge har du hållit på med råttor? Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Själv har jag haft råttor i snart åtta år. Jisses vad tiden går fort! ^^

Mvh,
Moa

myismyname
0

Jag har läst om och varit intresserad av råttor i strax över två år, men jag har bara haft egna i ungefär ett och ett halvt år. Nybörjare! 8)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

alexfifan
0

Ett och ett halvt år typ ;OOO

you can't face the problem, if the problem is your face……

becka89
0

Hmm 4år tror jag men har inga nu, min sambo har haft i 10år

Zolah
0

Jag hade råtta när jag var yngre, 'ärvde' en av min syster när jag var… riktigt liten? Emenom, stor råtthanne som gillade att hänga och sova i taket ( tror han var släkt med fladdermöss eller nåt )

Efter det så fick jag en råtta när jag gick i mellanstadiet som jag ärvde från en familj, som hette busan. tyvärr så fick hon både tandproblem och cancer. Har fortfarande ett dagboksinlägg med henne, Jätte vacker bild xD

Idag i min vuxna ålder då jag har mer information och vetskap så har jag haft råttor i två år tror jag det blir?  eller blir det tre? och för ögonblicket har jag bara två stycken gospojkar. Väntar på lite tillökning, vilket jag tror kommer relativt snart ^_^

naaw
0

Jag har varit intresserad och läst på (och tjatat) om råttor i ca 4 år men aldrig haft några egna. Hoppas kunna skaffa efter att jag flyttat :)

chade
0

Hade en råtta när jag var 14, men då visste jag inget om dom.

Sen för exakt två år sen när jag var 17 skaffade jag mig en till råtta, vet inte riktigt hur det gick till heller haha. och sen började jag läsa på om dom och lära mig. och nu sitter jag här med en en bur med hanar, och en med honor :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Emma--]
0

Längtat efter egna råttor i några år. Men då har jag fått nöja mig med att träffa kompisarnas råttor.

I slutet av februari har jag varit råttägare i 1 år Glad och många år till lär det bli.

Banankaka320
0

I fem år :o

Lamina
0

När jag gick i 8an 9an (02-03) nånting hade min kompis råttor. Hans var så mysiga så jag ville också ha ett par. Jag och min syster köpte varsin (en Black hooded och en Agouti hooded) på djuraffären, Rory och Sabina. Senare köpte min andra syster en råtta också. Dessa råttor plus några jag hade fått av en annan kompis fick följa med mig när jag började gymnasiet och flyttade. Under gymnasietiden fick jag en ulyckskull på 3 bebisar, en hona och 2 hannar. Efter det tröttnade jag totalt på råttor och när dom fått somna in dröjde det ända tills Mars-April 09 innan jag skaffade råtta igen. Det är från den råttan (Luna) jag räknar migsjälv som äkta råttägare (råttägd), för råttorna jag hade innan tog jag ingen större notis om. Ärligt talat så ångrar jag dom och önskar att ingen råtta skulle behövt leva som dom gjorde…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Thawelin
0

för 7 år sen hade min kompis en råtta. jag vart kär i råttor även om den råttan inte va så tam. läste på och på påsk för 5 år sen fick jag mina första ^^

//Jacqueline Thawelin

Zakaraa
0

Jag vet inte riktigt när jag skaffade min första råtta men jag vet att hon dog 2004 så omkring den tiden :)
Jag har inte haft råttor under hela denna tid men lite till och från

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[RussinsMusli]
0

Jag har haft råttor i 6 år! Håller med, tiden går fort!

myismyname
0

Rätt intressant att få veta hur länge alla varit råttbitna :D

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

gulzebra
0

8 år till sommaren :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

BatmansMatte
0

8 år snart.. fick mina första råttor när jag slutade nian :D

AnnaRamnemark
0

I mars blir de ett år som jag nosat på råttor. Men före de så har jag hållt på med hamstrar och lite avel sen 2007. Så jag är en nybörjare med råttor men de känns bra eftersom jag är ganska bra påläst (tycker jag iaf) när de gäller L80 och intresserar mig mkt om djuren. Hade oxå 3 kaniner när jag var 11, de var väll då jag började läsa massa om gnagare osv. Nu är jag 23 år gammal och bara stor älskar råttor, dom är så inteligenta. Man vill bara lära sig mer och mer om de amå liven. Kunskapen tar aldrig slut :)

Marre89
0

jag köpte mina första egna råttor i januari förra året. Så är ett år nu ungefär :)

[lucke]
0

Första råttan för ca 20 år sedan- sedan ett lååååångt uppehåll tills gummorna anlände 2009…

nyndat
0

Första killarna i köpte jag i 2003 eller 2004, vilket det nu var =)

sotlynx
0

Köpte första råttan 1995!

Cis-j
0

September 2009. Nu är damerna jag skaffade då ett och ett halvt år gamla :)

Doll
0

Råttintresset har alltid funnits sen jag var liten, men har inte fått ha något djur alls hemma av föräldrar.

Första killarna tog jag över från min syster i januari förra året. :)

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt råttintresse började när jag var mycket liten. Minns inte riktigt åldern men på denna bild var jag kanske 9-10 år? Han hette Tussen och var min allra första råtta. På den tiden visste jag såklart inte att dom skulle vara två. Sen i lågstadiet tror jag det var så praktiserade jag på en djuraffär och dom hade en liten kille ensam som jag genast förälskade mig i och bar runt på hela tiden så till slut så frågade personalen om jag ville köpa honom. ^^

Efter det kommer jag inte ihåg om jag haft någon råtta där emellan, men jo, jag har för mig att vi hade två black hoodeds också, men sen blev det iaf en lång paus tills 2007 då jag skaffade mina pojkar Nico, Hippa, Musse och Callisto sen dess har det bara rullat på. ^^

Marre89
0

#24 vilken gullig bild :D

Luka
0

Jag har bara haft råttor sedan 21:a augusti förra året, så ganska färsk :P

Men har velat ha råttor sedan jag var 6 år, sommaren 1994, när jag träffade en tjej med råttor på Gotlandsfärjan. Har sedan dess sagt att jag ska skaffa så fort jag flyttar hemifrån, eftersom pappa är allergisk, sen var det för trångt i min första lägenhet…men NU så :D

spikeodumbo
0

24 vilken härlig bild=)

CamillaS
0

#25 27 Ja, jag älskar den! Ha ha. Kyss

[Linsenhejhej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hållit på med råttor i fyra månader. :)

Mezzzanina
0

Nu kommer jag att låta stenålder här..Jag har hållt på med råttor sedan 1983.Så det blir 28år för mig.Men jag vet att det finns folk här som har hållt på längre än mig.

[molly-macy-ajax]
0

1 år och 4 mån :)

MoaL
0

Mezzzanina: Jöjje mig, 28 år! Du har rekordet i den här tråden än så länge. :P

Mvh,
Moa

Mezzzanina
0

Jo, jag sa ju att jag var kvar från stenåldern..Ha ha ha!Glad

AnnaRamnemark
0

Läste din presentation nyss. Sikken underbar djurmänniska du är som räddar så många djur. Kärlek till dig!

Mezzzanina
0

Tack AnnaKubics!GladJag älskar verkigen djur och de har verkigen berikat mitt liv.