Varför?
Varför vill småungar så gärna tjabba?
Knollotodd igår 21:08
Har du bara en råtta? :O
Therestess igår 23:23
Ja, hennes kompis dog för ett tag sedan.
Knollotodd idag 00:40
jag hoppas att du har planer på att skaffa en ny så fort som möjligt…
Therestess idag 06:39
Nej, för hon är gammal och skulle bara bli irriterad av två småungar som hoppar på henne.
Knollotodd idag 13:09
djurplågare….
Therestess idag 15:09
Jag har typ haft råttor längre än vad du har levt. Djurplågeri vore att utsätta henne för oväsen.
golf.ifokus.se
Ja ibland är folk duktiga på att prata när dom inte borde :)
you can't face the problem, if the problem is your face……
Du vet ju bäst eftersom du känner ju råttan och så. Skit i henne :)
Fast å andra sidan tycker jag det är lite omoget att kontra med att lägga upp konversationen här, samt kalla henne småunge.
Även om jag tycker hon har fel i frågan.

Jag har ju t.o.m frågat här inne när hennes kompis dog vad jag skulle göra åt det, och vi kom fram till att det var bäst att låta henne vara. Det känns när någon kallar en för djurplågare. Även om det är helt obefogat.
golf.ifokus.se

#3 Visste att någon skulle skriva så, så jag gjorde det mer för att provocera. Blir liksom inte klok på besserwissrar.
golf.ifokus.se
#5 syftar du på mig som besserwisser? :S
Menade verkligen inte att vara sur… men tycker det är onödigt att hänga ut en viss person, när man instället kan diskutera rent allmänt kring ämnet, eller så.
Jag kan inte låta bli att småle åt att du trycker ner vad jag antar är ett barn för dennes ålder och hänger ut samma unge helt öppet efter en vad jag antar är en privat diskussion samtidigt som du förmodligen ska föreställa vuxen…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Usch jag blir med så förbannad på småbarn som skriver\säger sånna saker. Man blir hel tokig. Man borde egentligen inte ta åt sig elle bli arg för dom vet ju inte något bättre.
Fast du kunde bytt namn på henne till kanske småunge istället haha. Men när man är irriterad vill man ju bara hänga ut personen så dom ska lära sig på något sätt.

#6 Nej jag menade att hon som kommenterade min bilddagbok var en besserwisser :)
golf.ifokus.se

#7 Nej, hon är 18 så hon ska nog kallas vuxen också, men blir sur när jag har haft råttor nästan lika länge som hon har levt, och hon kommer och tror att hon vet bättre än mig.
golf.ifokus.se

#8 Hon kommenterade ju helt öppet i min bilddagbok, och där kan vem som helst läsa, så jag såg ingen anledning att cencuera hennes användarnamn i denna tråden :)
golf.ifokus.se
Okey men då får hon ju skylla sig sj. Jag trodde de var via typ mail. Hatar sånna personer som vräker ur sig sånna saker bara för att dom sitter gömda bakom en skärm. De dumma är att hon nog inte skulle vågat säga detta till dig irl. Blir så arg

Knollotodd idag 16:36
Man ska inte ha EN råtta, dom är grupplevande djur och behöver sällskap, för efter ett visst antal veckor dom har varit själv tappar dom språket och all social koppling till andra råttor! Djurplågeri är att hålla ett djur som behöver sällskap ensamt!!! Fy fan… :S
Therestess idag 17:20
Asså shiiiit, det visste jag inte? :O För jag är helt blåst och har inte haft råttor i 12 år. Jag har heller inte diskuterat frågan med andra råttägare och kommit fram till vad som är bäst för just min råtta. Men det var ju snällt iallafall att du är trevlig och kommenterar min bild med snälla saker.
Kunde inte låta bli.
golf.ifokus.se
#10: 18? Herregud… Ja då tänker då jag sluta småle åt det jag smålog först som tydligen var fel uppfattat, och istället småle åt korkade… Öh… Vad fan blir det? Ungdomar, är det rimligt? Vuxen är väl rätt rimligt åldersmässigt men så är ju tydligen inte fallet här…
Fast jag måste ändå få påpeka att antalet år man haft råttor inte säger ett dugg, samtidigt som 12 av 18 år inte ens är nästan lika länge utan två tredjedelar av hennes liv. Halva hennes liv är 9 år och du är närmare det än hela hennes liv, liksom. Sådär, nu har jag anmärkt klart för idag 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Petnoga ;)
golf.ifokus.se
Ohja, visst är det ;P
åh va man stör sig på sånna. Har sj vart med om liknande :P men dom kan ge ett gott skratt
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Alltså… Jag vet inte, jag tycker bara inte det känns bra att prata bakom ryggen på folk på det här sättet (Jag antar att personen inte är här eftersom du själv säger att konversationen ägt rum på en annan sida.) :-/ Varken i verkliga livet, eller på nätet.
Okay om man blir objektivt citerad, men det här känns verkligen som en mobbing-tråd med enda syftet att hänga ut en person.

Ptja, enligt min mening så är bilddagboken ett ställe där man kommenterar varandras bilder positivt. Tar hon tillfället att istället kalla folk för djurplågare så får hon skylla sig själv.
golf.ifokus.se
TS, var tvungen att gå in på din bilddagbok.. vilka mysiga djurbilder du har :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
hur många är det itne som på bilddagboken är omogna? är ju bara dumt att du tar åt dig från idioterna som finns där.
sure, hon är väl en idiot men jag tycker ändå inte det är ok att skriva det där, som nån slags mobbtråd. blir bara dålig stämning och inge trevligt att läsa heller.
Hatar folk som ska lägga sig i andras liv! Det räcker väl att hon hör EN gång att du har kommit fram till att din råtta mår bäst av att va själv! O du har dessutom disk med andra vad som är bäst!
Nä ibland kan man bara skratta åt folk haha…

#21 Tack :)
golf.ifokus.se
Jag blev fullt påhoppad här inne när jag hade två råttor med kronisk mycoplasma (som sedan bara blev en pga cancer). Nog för att de flesta råttor bär på mycoplasma, men det är väll ändå lite att utmana ödet… Även "ensamråttan" belv över två år och "åkte människa" var och varannan timme istället :)
Det är bara att strunta i dem helt enkelt.
Hakuna matata!

Honeysuckle som detta handlar om är 2 år 2 månader och 5 dagar :)
golf.ifokus.se
Den här tråden låser jag nu, trist attityd, gott folk :/
Om man vill skriva av sig för att man känner sig upprörd vill vi inte se påhopp, man får hålla sig till en generell diskussion! Personen i fråga har inte möjlighet att argumentera för sin sak här, och då är det här inget annat än bashing.