Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 376 ggr
Blixxa
0

Separera!

hallååå ellleeerr :)

Mina råttor är nu 3 veckor, lite dålig koll på när honor o hanar ska separeras..nån som kan hjälpa mig lite på traven :P

myriis
0

Tror det är vid fyra veckor (?) Nu får ni inte dumförklara mig om jag har fel xD

cosmonita
0

Mellan 4-5 veckor. 4 veckor och någon dag är lagom.

Ninja
0

Hade det inte varit en bra idé att ta reda på sånt innan man tar en kull?

Nutiz
0

#3: Hon kanske har råkat ut för tjuvparning/dräktig zooråtta?

Ninja
0

Hon har annonserat om kullen tidigare.. jag tolkar den annonsen som att ungarna var planerade. :)

Nutiz
0

Okej… Mjo, om den var planerad borde man ju veta det…

Blixxa
0

Var rätt säker på att det var 4-5 veckor..har kollat internet men dte står olika överallt, så tänkte att jag skulle dubbelkolla med er experter här inne också.

Jag föder upp denna kull bara pga av att mamman o pappan har det bästa humöret o är de snällaste råttorna jag någonsin stött på, (o jag har ändå haft råttor i 12 år..) så jag har inga fancy stamtavlor att visa upp..eller håller på att väga mamman så thats it..vet bara att mammans o pappans föräldrar hade god hälsa o dog gamla..det räcker för mig.

Jag vill bara att alla småttingarna ska få så bra hem som möjligt..

myriis
0

Nu vet jag inte om det är samma sak för råttor som kaniner, men kan inte råttor bära defekter som finns långt bak i släktet?

Nutiz
0

#8: Jo det kan dom…

busmusa
0

Om man sysslat med en djurart i 12 år borde man veta rekomendationer för sin art. Om det är något du inte vet om råttor eller andra djur som du behöver veta kan du finna det på http://www.djurskyddsmyndigheten.se/

Lycka till

Daydreams
0

Jag separerar mina runt 6 veckor om dem inte är sålda då. Har aldrig varit ngn som blivit könsmogen innan dess.