Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1385 ggr
Loverats
0

Bygga bur?

Nu har jag och min sambo kikat runt på lite olika burar och fastnat för en hel del, bland annat Furet tower.

Men vi går även i tankar att bygga en egen metallbur. bygga den på det sätt som vi själva vill ha med mått och utseende.

Är det någon här som någon gång har byggt en metallbur någon gång, hur gick det i så fall för er? Var ni nöjda med resultatet? Tog det lång tid? Var det större kostnad än om ni hade köpt en färdig bur?

Många frågor här nu men hoppas det är ok. Flört

[Ratass]
0

kan va bra att tänka på att kanske itne använda vanligt hönsnät, vissa har ju ör stora hål plus att mina pojkar lyckades bita genom det :P

Loverats
0

Nej vi tänkte använda galler som det inte är så brett enellan, max en cm bredd mellan gallren.

alexfifan
0

Sätter en liten tass här faktiskt… Oskyldig

you can't face the problem, if the problem is your face……

mieeow
0

*tass* intressant, hade varit kul att kunna bygga en egen bur med världens konstigaste form! :D

nyndat
0

#2 vart köper man det?

Loverats
0

Jag tror man kan köpa galler och sånt på dom flesta byggföretag faktiskt, eller kanske man kan köpa på lantmännen eller vad dom nu heter. Vi ska dock kolla upp det lite bättre så kommer vi med mer info sen och säkert bilder på burbygget Flört

Vi tänkte i alla fall bygga en bur med måtten 140cm i höjd, 65-70 cm bredd och 65-70 cm i djup. Kommer att lägga till med lite olika hyllplan och våningar som ska vara flyttbara så man kan inreda lite hur man vill.

[Ratass]
0

Om det blir av så visa gärna hur det går med bilder :D

Loverats
0

Det kommer absolut att läggas in bilder Glad

Banankaka320
0

http://www.r8forum.kanske.net/viewforum.php?f=9&start=0

Här inne finns det många frågor och svar ang burbyggen & inredning (A)

Loverats
0

Tack och bock för länken Flört