Ohyra??!!
Tog upp min råtta nyss och kände som att det var som en liten skorpa på ryggen, ungefär lika stort som ett halvt knappnålshuvud.
Inspekterade pälsen nogrannare och tycker att pälsen är något tunnare/glesare just runt ungefär som våra skuldror/övre rygg och huden är full av små brunaktiga prickar, och det måste väl vara ohyra av någon slag?? Tyckte inte att det rörde sig, men å andra sidan vill hon inte vara still speciellt länge.
Eller kan det vara "snor"? Hon har varit förkyld i några veckor med pigg annars.

Om det är löss så ser du dem röra på sig, ta ett förstorningsglas och kontrollera noggrants. Kliar hon sig mycket?
Löss är rätt lätt att ta död på, gå till din veterinär och be om stronghold.
Qui dormit, non peccat
Hon vill inte vara still…försökte titta med förstoringsglas men det gick inte. Hur som helst ringer jag till vetten imorgon. Även om det inte är ohyra är det nåt annat. Det är verkligen fullt av bruna prickar och hittade tom ett par små små sårskorpor till…
Hon kliar sig, men inte EXTREMT mycket.
Det blir nog bra, bara vi fåt komma till veterinär.
Är det någon som vet om Animalens klinik i Södertälje är bra på råttor. Brukar åka till Roslagens men det är så långt från mig.