Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 4424 ggr
Fawo
0

Miljöberikning

Nu är det så att jag ska göra en Miljöberikning för råttor i skolan.

Miljöberikning är något utöver det grundläggande som håller råttor sysselsatta. Det kan vara med både klurigheter med mat och lek.

Jag har väldigt stora problem att komma på något skoj som jag kan bygga. De enda jag tänkt för att sysselsätta med mat är att låta råttorna fiska mat ur vatten men jag känner att jag skulle vilja göra något extra. Något lite mer klurigare.

Någon som har några idéer om saker man kanske kan bygga?

// Fawo (;

[Mara-Bell]
0

Vill du göra nåt riktigt kreativt så bygg en klätterställning, med tex. tunlar, små krypin, stegar, smala pinnar att balansera på, repbroar, nån vägg med ihopbundna rep m.m. Tror det skulle vara väldigt uppskatatt från råttornas sida :D

Själv gjorde jag miljöberikningsuppgift till mina marsvin när jag gick på gymnasiet. Måste säga att det är något lättare :P

mikeiko
0

Hehe, lämna bara buren öppen vetja xD

Fawo
0

Bra idé!

Okej :) Jo vi kan göra till många olika djur. Vi har ett djurrum i skolan där det finns Gnagare som Chinchillor, råttor, hamstrar (guld, dvärg), mus, näbbmus, gerbiler, marsvin o kaniner. Sedan har vi också Reptiler och Fåglar som vi också kan göra någon sorts berikning till.

Men jag tänkte eftersom jag hade råttor hemma så vore det kul att göra något just åt råttor :)

// Fawo (;