Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1351 ggr
r8ttanz
0

storkok

hej jag hade tänkt att koka en köttgryta till mina råttor och typ frysa i i portioner som de kan få ibland har ni något bra recept till något sånt?isåfall kan väll jag få det

Banankaka320
0

Har inget recept men det är väl bara till att blanda ihop allt råttor tycker om? :D

Kött, majs, potatis, morot osv. Du behöver ju inte krydda med något heller :)

myismyname
0

Sist jag gjorde storkok blev det en blandning med bulgur, kycklinglever, broccoli, blomkål, ärtor och lite majs. :) Det var omtyckt :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Jespersen
0

Jag brukar blanda massa olika grönsaker tex. ärtor, majs, blomkål, broccoli, morötter, paprika och avocado. Är det förkokta grönsaker på påse så brukar jag bara tina dom, är dom råa så kokar jag till dom lite lätt. Paprikan och avocadon har jag i färsk.

Sen brukar jag mixa ihop tre olika röror när jag ändå är igång, en med fisk, en med bönor (brukar köpa en burk blandbönor) och en med kött. Ibland har jag lite ägg i någon av rörorna med. Sen blandar jag i lite potatis/ris med och eventuellt lite creme fraiche :)

Jag har inga recept för jag brukar bara höfta lite när jag blandar, men försöker att ha ungefär hälften grönsaker, en fjärdedel kött/bönor/ägg och en fjärdedel potatis/ris.

Laxröra brukar vara mest poppis här, men även den med bönor är mycket omtyckt :) Däremot så lämnar dom ofta när jag blandar i lever, så jag har gått över till att blanda i annat kött. Man får prova sig fram :)

r8ttanz
0

okej tack för alla svar nu ska jag sätta igång och kokaGlad

[Ratass]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ryck och gjorde lite helgmys åt mina råttisar, en toast/pizza. vette fasen om man kan frysa det men det står säg väl i kylskåpet iaf ^^'

Tog lite av varje jag hade hemma och stekte på :D

[Ratass]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Resultatet kanske inte ser så snyggt ut men, they liked it.

Gurka, ost, ägg, morot och hasselnötter och en tunn brödskiva