Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 466 ggr
Sandee
0

resande.

Resa bort länge. hur fixar ja de? kan man ha en sån där foderpinne.. har alltid tagit med mig mina töser men nu när ja hat annat uppdrag i livet blir de knepigt. känner mig inte heller helt okej med att ha råttvakt. känner mig inte trygg.. har du nått knep?

Ninja
0

Exakt hur länge? Ett par dagar eller så kan de klara sig själva om de får massor av mat så att man är säker på att det inte tar slut (flera skålar kan behövas), färsk mat som inte blir skämd så lätt och en massa vattenflaskor.

Längre än två dagar skulle jag inte låta dom vara ensamma (mina får inte ens vara ensamma så länge), utan jag skulle skaffa råtvakt.. Noggranna instruktioner och ett nummer råttvakten alltid kan nå mig på! Självklart skulle jag bara låta någon jag litar på ta hand om råttorna.
Kan jag inte fixa en vettig råttvakt så står jag över att åka bort så länge.. :)

Sandee
0

kanske är dax att börja lita på nån vän som kan ta sig tid att ge dom mat och vatten och uppmärksamhet när ja är borta. men nu får du inte tro att jag är borta tre veckor eller så. absolut inte. men en veckan kan de bli. men inte ofta.

rattmamman
0

Du bör inte lämna dina råttor ensamma längre än ett dygn utan tillsyn anser jag. Råttorna behöver färskt vatten varje dag. Dessutom kan de ju råka ut för skador, att de fastnar i något eller drabbas av sjukdom under tiden du är borta.

Bellona
0

En vecka fungerar inte alls. Vill du inte ha folk hos dig så kan du ju lämna iväg dem hos någon. Är det råttorna du däremot inte litar på någon att ta hand om så är det ju väldigt mycket säme för dem att vara utan uppsikt. Vad som helst kan hända.

Max en natt och 2 dagar skulle jag lämna dem utan uppsikt. (Men att lämna dem utan tillsyn i mer än ett dygn är faktiskt olagligt)