Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1121 ggr
sinssa
0

Städ tips?:)

Jag har kollat runt lite här på forumet, har hittat lite men frågar endå ^^

Tänke bara höra med er vad ni tvättar bur botten med. Så det inte luktar?

Och om era råttor har lådor där de gör sina behov. Vad har ni där i? Jag har sand :)

Nej men lite allmänt när man städar buren, vad har ni för olika tips? :) en sak jag ex hitta var ju ex det där med att man skulle skölja ur vatten flaskan med salt. Inget jag visste ^^

Itchy
0

jag har toalådor jag har hampaströ i, och använder vanlig rengöringsspray till att göra rent botten & hyllor, och jag är noga att skölja ordentligt efter så att det inte finns medel kvar

och jag gör rent mina vattenflaskor med varmt vatten med salt & riskorn varannan vecka, och kokar pipen i saltvatten med lite diskmedel i

You can't spell Bitchy without Itchy

[Emma--]
0

Jag använder grönsåpa. Tvättar hela buren med det.

I lådan brukar jag ha klumpfri kattsand. Prövar nu med toa-lätt men det verkar roligare att leka i och sova i än att göra sina behov där. Tungan ute

nyndat
0

Jag använder rodalon till bur o inredning.. diskar mat- och vattensaker med diskmedel och varmvatten.

Zolah
0

jag börjar med att sopa ur buren med en handsop, sedan diskar jag den med yes i dushen. då luktar det ingenting ^^

och saker i trä ( tex träboet) tvättar jag i gulsåpa på mammas ordination, det ska tydligen bilda en hinna då att urin inte lika lätt fastnar i trät.  dock så ser jag till att skölja det ordentligt iafl ( så dom inte blir dåliga ) - vet inte men mina små killar verkar inte vara så förstjusta i att gnaga på huset så det är ju ett plus :3

tror att man ska undvíka rengöringsmedel på saker som blir ätna

beckare
0

Börjar med att ta bort allt strö. Det gör jag på balkonen så att det inte ska lukta i mitt rum som är ganska litet. Efter det duschar jag av bottnen lite snabbt och diskar sedan inredningen i den med vatten och grön såpa. Sköljer och duschar av gallret. Glad(Varannan vecka skrubbar jag gallret med tvättsvampens hårda sida)

sinssa
0

Tack! Det var väldigt många bra tips! :) Jag ska verkligen se till att städa fint och noga i buren! ^^

Jespersen
0

Jag har tidningar i bottnen och Toa-Lätt i toalådorna. Botten, toalådor och hyllor tvättar jag med galltvål (tycker att det tar bort lukt bäst) och skålar och sånt diskas med diskmedel :)

sockerrattan
0

Jag ställer in hela voljären i duschen

Mia//

HannaM
0

Nu har jag ju illrar men det händer ju att dom går utanför lådan någon gång emellanåt och jag torkar upp det och sen sprayar jag ättikssprit över, använder det när jag gör rent lådorna också och det tar bort lukten suveränt tycker jag.