Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2586 ggr
NelliePoppe
0

Lim giftigt?

Hej! har en fråga ang lm.

Jag funderar på att köpa en bur där plastbotten är lite gnagad på så det är hål.

Min pappa snacka något om 2 komponentlim?

är det giftigt? eller ar ni några andra tips på hur man kan laga det?

Obestämd

[lucke]
0

Jag har använt mig av silvertejp, men då får man tejpa nytt ofta eftersom de gnager på den med…

Dramatik
0

Man kan klippa till metallbitar och limma på baksidan där råttorna inte kommer åt och så limmar man fast dem på insidan för hålen. Då kommer råttorna inte åt att tugga på varken lim eller hål:)

Eller så kan man kanske skruva fast dem? det är ju rätt lätt att skruva i plast:)

NelliePoppe
0

#2 ja det va ju rätt smart =)

Men jag ska fundera på det med burnen! rått bra att veta att där har varit råttor innan i den så den duger. ska bara kolla upp storleken så den får plats o sen ekonomin =P blivet en del julklappar ju hihi…

kan man föresten ta av en del  ha med sig till någon om man ska va där över natten eller så?

NelliePoppe
0

haha.. nu har jag bara råtter i huvudet så så jag skriver rått istället för rätt… går av sig själv hihi…Flört

AnnaRamnemark
0

Mina råttor gillar dock inte silvertejp. Jag tycker silvertejp är den bästa uppfiningen ever haha så de är la bra att dom inte tuggar på de. De kanske luktar konstigt eller något.

Dramatik
0

#3 Ja, man kan lyfta av den översta delen och ha som en om man vill. Borde vara rätt lätt att ta med sig då man kan montera ned den helt och då är det bara bottnen som tar plats:)

NelliePoppe
0

# 5 okej vilken tur du har då =) kan tänka mig att det är frn råtta till råtta?

#3 vad bra för då n jag ju ta med den när jag ska ut till fräldrarna =)

vad är det föresten för mått på den?

Dramatik
0

Antar du menar mig?

Hela buren är:

H: 161
B: 75
D: 80

Så en del är väl ungefär halva höjden mer eller mindre. Tror 1 del är lika stor som en furet XL.

NelliePoppe
0

#8 haha ja jag mena dig! var fickjag 5 ifrån?

aja jag skyller på att det är jul =P

är där något som följer med buren?

Dramatik
0

Nepp, den säljs som den är bara.

NelliePoppe
0

okej. =)