Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1251 ggr
[RussinsMusli]
0

Gick bort

Hej!
Jag har haft en råtta som blivit aggressiv den sista tiden mot andra.. Hon fick medicin hos vetten mot förkylning som inte ville försvinna och tydligen hade hon ont någonstans då hon pep så snabbt man tog i henne vilket hon inte gjort förut. Detta hände under 2 veckor..
När jag kom hem nyss hittade jag henne död i buren. :'( RIP Älskling! <3<3

Mitt största problem är då att jag har en råtta som varit med en kille och är troligen gravid..
Så den andra råttan kommer alltså sitta ensam under graviditeten och tills barnen blir stora. Det känns inte okej.
Går det att henne tillsammans med den gravida tills sista veckan, och låta dom träffas sedan varje dag utanför buren? Och sen när hon får barnen låta henne springa lite med henne lite varje dag? Eller är det inge bra..?

Känns som jag sitter i en svår sits just nu. Jag vill inte lämna bort henne heller, min lilla älskling!

Dramatik
0

Den dräktiga ska ju bo med sina burkompisar fram tills sista veckan i dräktigheten ungefär. Men man kan ju låta dem träffas ute ett par timmar om dagen, speciellt sen när hon fått bebisarna och de blivit någon dag. Mamman kommer bara tycka det är skönt att komma ifrån bebisarna lite och så slipper hon bli så sällskapssjuk:)

[RussinsMusli]
0

Jo det vet jag.. och så har jag tänkt göra. Men va bra, då löser det sig nog ändå :)