Knaster
Har hört att när råttor "knastrar" är det ett positivt ljud och vill bara dubbelkolla om jag har rätt. Har haft mina små herrar i snart tre månader och de har (iaf den ene) börjar bli mycket mer vana vid sin omgiving och vid mig. Har det senaste märkt att den ene knastrar väldigt mycket med tänderna. Speciellt när han är utanför buren eller när han ligger i sin hängmatta och vilar.
Men antar detta är positivt? Blev lite oroad först för trodde han gick och hade något i munnen, men läste sedan att det kan vara positivt.
Vill bara dubbelkolla för att jag är en ytterst paranoid människa xD
Hehe, min ena vita knastrar när hon sitter på ena axeln också lägger hon nosen mot örat, naffsar lite och sen knastrar hon. Jag har tagit det som positivt beteende iaf! :P
Badade hon idag också då hon var genomkissad av en annan råtta -.- det tyckte hon inte om! Men oj vad hon knastrade när hon fick sitta och torka innanför tröjan Så det tyckte hon var trevligt! Sen gav hon igen med att smånaffsa och riva lite när hon skulle upp på axeln under tröjan. Men sånt får man ta! :P
Men jag har antagit med att det är något positivt för annars skulle det ju märkas om de reser ragg eller väser typ.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Råttor knastrar med tänderna när dom är glada, ja. Men precis som med katters spinnande kan dom även göra det när dom är sjuka, har ont, är rädda. Har dock aldrig märkt något sådant på mina råttor annat än när dom är typ halvdöda, så tror det är lite mer ovanligt! En riktigt nöjd råtta kan även ploppa med ögonen. Det ser typ ut som om ögonen skulle ploppa ut, men det betyder bara att dom har det riktigt mysigt. :D
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Åh. Mysknaster :D Haha. De ser så roliga ut när de ploppar med ögonen, lite läskigt också… :P

Vad läskigt det låter att ploppa med ögonen xD
Men tack för infot för hade nog trott de höll på att dö om de gör det utan att jag visste :P
Men tror som sagt det är mys-knaster eftersom han verkar trivas bra. Och har hänt att han knastrar mig i örat med ibland när jag har honom på axeln :P