Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1565 ggr
Mische
0

K: Bur

Letar efter en stor bur / voljär till början på nästa år / i vår då jag vill ha större bur till mina flickor och min pojke som kommer i jul. Därför tänkte jag höra om någon har eller ev kommer ha bur till salu då. Tänkte att man aldrig kan vara ute i för god tid :)

Måste finnas i närheten av Enköping / Västerås / Uppsala..

chade
0

Jag kanske har en.. beror på om jag hittar någon annan till mig själv först..

Små stjärnor lyser också i mörkret.

sara7012
0

Jag har en som jag funderar på att sälja. Finns i köping kan nog köra den till västerås om de skulle behövas.

chade
0

I köping?! :O
jag bor i köping ju!
vad är det för bur du vill sälja?

Små stjärnor lyser också i mörkret.

zickan
0

Jag har en 3 vånings kaninbur till salu. Alla delarna kan monteras ihop, så den är rätt smidig. Men lite tuggad. Dock inte så råttor kommer ut. Mest runt ena hålet till nedervåningen.
Kan även tänka mig att ev sälja en ferret tower. Mosat in den i förrådet, tar bara ut den omman är riktigt intresserad.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lamina
0

#4 Vad vill du ha för den? (furret towern alltså?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Mische
0

Ja vad ca vill ni ha för burarna och vad är det för mått på dom?

sara7012
0

#3 Hehe japp där bor jag me :P

Jag har en hornbach voljär som jag inte riktigt kommeröverens med så tänkte att den kanske blir mer omtyckt av någon annan =)

#6 Vet inte måtten i huvet nu men kan mäta sen när jag vaknat till lite och ätit frukost och så. Pris har jag väl inte bestämt än. Men köpte den för 1100 eller nått så de blir ju inte mer än de iaf.

Mische
0

#7 Ah den har jag varit lite sugen på ^^ Hur är skicket på den då? Hur sitter luckorna?

sara7012
0

#8 Jag har använt den till och från i ca ett år. Så de syns ju att den är lite använd framförallt på bottenlådan. De saknas en skruv till taket men den behövs inte direkt iaf. Annars är buren i bra skick och den har funkat jätte bra här hemma förutom att jag personligen inte gillar den :P

Jag vände på luckorn när jag satte ihop buren så nu öppnas dom neråt istället för uppåt men de går ju att ändra tillbaka om man vill. De är två st luckor på framsidan en uppe och nere.

zickan
0

Ferret towern är lite tuggad på ett ställe vid både bottnarna. Men jag har satt en hörntoa med ståltråd. Fungerar jätte bra. Inredning medföljer.
Annars är den köpt för ett halvår sedan. Hade tänkt mig 1500:-

3våningsburen är ca 1m lång och 1½-2m hög?. Har  monterat ned den.
Tuggat lite i kant. Men inget  som råttor kommer igen. Haft en hona som inte alls varit kul i bur. Men mina hanar har nog känt sig lite breda och tuggat upp hålet  mellan våningarna på ena bottnen. Gallret är fräsch och går att montera ned till nästan ett platt paket.
Hade tänkt typ 1000:- för den. 

Jag har inte bil. Men är det till köping eller närheten så kanske det går att flörta lite med sara mot bensin ersättning. Kan hon komma hit och leka av hunden :-D

OBS. jag är bortrest mellan 16-27 dec. Ferret towern kan bli svår för djurvakten att få ut från förrådet. Men kaninburen kan gå om man vill hämta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mische
0

Du har inga bilder på hur hålen ser ut i ferret towern?

Hur stort mellanrum är det på gallert i 3våningsburen? Finns det någon bild på den?

Vi har bil så enkelt att åka och hemma men är som sagt inte dags fören början på nästa år/i vår..