Ett mirakel!
Min absoluta älsklingsråtta, General Snuttetass, insjuknade för ungeför fem dagar sedan i en mystisk sjukdom. Han kunde knappt röra sig, han blödde ur nosen och var uppenbart mycket yr och förvirrad. Så fort jag rörde honom så skrek han och det skar som knivar i mitt hjärta.
Jag hade en råtta vid Namn Micki som uppvisade samma symptom, men med henne var det så illa att hon bara kunde gå runt i en cirkel, så jag var tvungen att avliva henne.
Och nu hade Generalen, eller "Nenne", troligen fått samma sak. Jag grät varje dag och tog ibland ut honom för att han skulle få vara ifred lite från de andra råttorna, och han somnade genast i min famn. Jag tyckte han var det vackraste jag någonsin sett.
Och så, precis när jag började överväga avlivning som mest, blev han bättre! Nu är han nästan helt återställd, och jag förstår ingenting. Visst är jag överlycklig, men jag undrar ändå vad som kan ha orsakat hans hemska sjukdom. Kan han ha tillfrisknat för att han kände min kärlek till honom, eller var det bara en tillfällighet?
Vet du? För jag har ingen aning.