Hennes bästa?
Hej.
Nu har jag suttit och funderat och klurat på det här.
Jag har en råtta, som jag skrivit om förut, som somnar i en rörelse, lite svag i bakbenen, nästintill konstant förkyld (är förkyld i 2 veckor, frisk i 2 dagar, sjuk i 2 veckor, osv) och går upp och ner väldigt mycket i vikt (i ner perioderna går hon ner mycket, tex förra veckan gick hon från 300 till 245 g). Vetten hittar inget fel på henne, och vill därför inte medicinera vilket jag kan förstå. Va ska hon ha för medicin om dom inte hittar något fel?
Men va ska jag göra, vad är bäst för henne? Hon har fått en handikappanpassad bur och bor med en lugn kompis. Hon är sover mer nu men äter och dricker som hon ska, får speciell mat (lax, pasta, creme fraiche, potatis och sådant) som gör att hon inte ska gå ner i vikt.
Det måste vvara väldigt jobbigt att vara förkyld hela tiden och försöka klättra men bakdelen hänger inte med.
Jag vill inte ta bort henne, men det verkar vara jobbigt för henne nu, när hon börjar bli slöare och inte vill vara ute så mycket (och när hon är ute går hon och lägger sig, gärna där jag sitter).
Vad ska jag göra och vad är bäst för henne?