Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1343 ggr
sinssa
0

hund levergodis?

jag har hört att man kan ge Råttor hund godis. Men har aldrig gjort det eftersom att jag inte vet vilka. Jag har hört att det ska vara bra för dom att tugga på ^^

Undrar om man kan ge dem ni vet sådana här vanliga hund godis. Torr lever godis? Om inte, någon som vet någon annan stort som de kan äta? :)

Lancia
0

Levergodiset är uppskattat här hemma hos mina pojkar i allafall och jag har aldrig hört nåt om att man inte borde ge det. Givetvis ska man ju inte övergöda med godis, så godis aldrig är speciellt nyttigt.

Sånahär gröna tugggodisar som brukar bara formade som en tandborste är också mumsiga. :)

sinssa
0

okej! kanon! visste inte riktigt, men anade att de kanske kunde äta dem. En av mina råttor hitta en i rummet och blev galen! hon tyckte den var jätte god. Nu kommer hon blir glad! ^^ :)

alexfifan
0

Tandborstegodisarna älskar mina flickor med ;D Dom går åt i ett nafs haha :)

you can't face the problem, if the problem is your face……

minky
0

jag brukar köpa torkad luftstrupe o hänga upp i buren ibland, det är jätte poppis hos mina grabbar

MoaL
0

#4 Nice, det måste jag prova! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jespersen
0

Mina brukar också få levergodis ibland, och det är väl helt okej enligt dom men kanske ingen jättehit. Dom brukar även norpa Torrfoder ur hundarnas skålar när dom springer löst här i köket (även om dom har samma Torrfoder i buren Flört ). Vanliga tuggben verkar däremot inte så intressant.

mikeiko
0

Levergodis är tokpoppis, här, finns en variant med fisk i också så de gillar ännu mer :D