Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2977 ggr
Rwawr
0

Huskur - förkylning

Fick hem ett par råttor igår och de blev nog lite förkylda på vägen. Tänkte om någon vet någon enkel huskumot detta? Glad

Zolah
0

rooibos te med lite honung :)

+ varma filtar och kanske få sova under tröjan då och då :3

Rwawr
0

Rooibos? Aldrig hört om! Finns att köpa i vanlig mataffär antar jag?^^

Går inte med något annat te? :)

Zolah
0

Rooibos finns överallt, willys tex :) är extra bra då det har läkande egenskaper ^^ annan te kan vara lite dåligt beroende på innehållet.

sedan kom ihpg att ha det inte för varmt, annars kan det bränna dom ._. och ha en extra vatten automat med friskt vatten så dom kan välja :3

Rwawr
0

Aa Okej :)
Då får man springa iväg och leta , hehe.
Kan dom fortfarande ha det när det blivit kallt? haha Eller om man ska byta ut det typ var 20e minut eller så ? :)

Och finns det några andra metoder?

Zakaraa
0

Rooibos är ett rött te (ge inte svart) med honung i
se till så att teét är fingerljummet innan du har i honungen, annars försvinner honungens effekt.
Mmina tjejer älskade det, jag köpte mitt te på Coop

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Rwawr
0

#5 Okej bra att veta ^^

AnnaRamnemark
0

kammomill te? De är ju bra för oss när vi är sjuka. me är de svart te :S

Zakaraa
0

Svart te innehöll något, glömt vad, som kunde vara skadligt
Det finns trådar om det, tror till och med att det är i min te-tråd det står om det, ska se om jag kan hitta tråden

***uppdatering kl.22.34*
**kunde inte hitta tråden jag letade efter men jag tror det vara något med koffein eller liknande, så man ska se till att Rooibos teét man köper inte har svart te blandat i sig utan rent Rooibos.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Rwawr
0

Tänkte oxå på de där med kamomill te.. ^^
Någon som vet? :)

EmmaWq
0

Rött té finns att köpa på alla hälsobutiker! Och det innehåller mycket antioxidanter, vilket är väldigt bra :-) Du kan även skiva i en vitlök och ha i lite citronsaft, och efter ett par minuter silar du téet, och när det har svalnat ytterliggare har du i honung.

Loovi
0

Svart te innehåller typ koffein och UPPIGGANDE ämnen! :) Hade diskution kring det :)

Jag köpte Roiboos på ica :)

Zolah
0

vad jag har fattat ska man undvika vitlök/lök fär det är gasbildande och kan ge anemi hos Råttor.

EmmaWq
0

#12 Fast jag har hört att det är okay, om det bara liksom "ligger och drar" i téet, så att de bra ämnena kan sipra ut, inte att de äter det. Vitlök och lök ska undvikas att ge som mat helt klart, men har hört att det inte är någon fara om det bara ligger och drar ett par minuter i té :-)

Dramatik
0

#12 Rå lök ska man inte ge råttor nej, men vitlök gör ingenting om det ligger och drar en stund i téet. De ska nog sätta i sig ganska rejält med vitlök för att få anemi.

[lucke]
0

Köpte rooibosthé på Konsum igår- Friggs- det innehåller inget svart thé…