Grattis Nellie Och Frida!!
**Nu har mina småbäbbar blivit hela 2 år gammla. Mina älsklingar och deras underbara personligheter. Tack vare att jag vann på skolan, alltså gissa hur många ungar. Så har mitt liv blivit till något bättre, jag lever för råttor och har nu en hel honflock och en hel hanflock. Jag tackar skolan för ett par underbara råttor som har förändrat mitt och hela min familjs liv och åsikter. Grattis till råttorna som lärde min mamma att älska och respektera dem, Stort Grattis!
**Frida:
Färg/Teckning: Silver Black European Berkshire
Päls: Slät
Örontyp: Toppörad
Mor: Tösen
Far: Silver
Farfar: Abbe
**Frida är lugn och go tjej som har bra temperament och är harmonisk. Som sin syster Nellie gillar Frida att vara innanför mattes tröja o sova men förutom det så är äventyr kul för henne men ändå så är hon lite mammig, alltså vill hon vara med matte mest hela dagarna. Även Frida kan slicka på händer och fingrar men inte alls lika ofta som Nellie.
****Frida har haft en kull och hon var så duktig och tog väl hand om sina bebbar. Även idag tycker hon om att umgås med bebbar speciellt då dem börjar busa och springa runt, då måste man ju bara vara med. Ibland på sommaren får Frida och hennes syster Nellie följa med matte ut i varma och härliga solen. Frida rymmer inte utan hon myser med matte sin. Sommaren är bäst för då får man vara ute i det gröna sköna. En fin och go tjej som bara gör gott och är hur go som helst.
Frida, tjejen som aldrig har bitit eller ens smånafsat en människa.
**
Nellie:
**
Färg/Teckning: Black Husky Roan Päls: Slät Örontyp: Toppörad Mor: Tösen Far: Silver Farfar: Abbe
Nellie är hur gosig som helst, Snäll och harmonisk. Hon slickar ofta på fingrar och händer hos människor. Har aldrig visat ilska eller liknande, bra temperament. Denna tjej tycker mycket om att vara innanför mattes tröja och där kan man ta sig en tupplur i värmen tills syster Frida kommer och vill också ligga där. Nellie är tjejen som lägger sina spår i många hjärtan hos människor.
En söt och en helt underbar tjej. När hon får vara på golvet och springa fritt så springer hon till matte hela tiden. Troligtvis för att hon inte vill vara på golvet utan bara vara hos matte. Hon och hennes syster myser ofta tillsammans och om inte det så hittar dom på litet dumheter. ;)
**Nu har hon blivit en gammal tant men absolut inget som märks. Genom dessa år med henne har hon inte ett dugg ändrat sig utan hon är fortfarande den där söta och goaste tjejen. Hon har fött upp 3 kullar ( 42 ungar) och vilken duktig och tålamodig mamma.
Nellie har varit allt för underbar, Under tiden hon har förlossning så gör det inget om matte tittar till så att allt ser ut att gå bra. Har aldrig någonsin bitit en människa, varken under förlossning eller efter. Spelar ingen roll när utan hon litar fullt ut på matte sin.
Idag är hon som hon brukar bara att springa på golv har blivit allt för spännande.
**
**