Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 3324 ggr
BandiitQueen
0

Ätit mascara

Hej!!

Åh tusan, jag vet inte hur han fick tag på en mascara men han fick.. Lyckades tugga upp så han blev alldeles svart.. Så fort jag såg tog jag in och tvätta han för kung och fosterland! Ska hålla uppsikt men vad är det värsta som kan hända?!?!?

Är så otroligt orolig..

^_^ / Martiina

Jespersen
0

Spontant så känner jag att något vi har så nära ögonen inte borde vara dödligt giftigt, jag skulle tro att det inte händer någonting. Hur är det med honom idag?

Cis-j
0

Mina har också lyckats äta smink, dock så har de bara lyckats tugga sönder läppglans som jag inte ens har hunnit använda. Men jag märkte faktiskt ingenting på mina.. Kan vara för att läppglans inte ska vara farligt att få in i munnen men med tanke på att de tuggade i sig en hel tub så är det ju riktigt mycket i förhållande till den lilla kroppen..

Hoppas det går bra med din kille!

[nataschaj]
0

han blir kanske dålig i magen, e la de ända. Men bara hålla koll på honom.

Zolah
0

ring vetrinären och kolla? eller testa ringa sjukvårds linjen eller vad det heter och fråga om man kan bli förgiftad av mascara. om människor kan så kan nog råttor

BandiitQueen
0

Han är pigg som vanligt och det verkar inte alls vara någon fara.. :) Tur det.. ^^

^_^ / Martiina

Jespersen
0

Vad bra att han inte blev dålig :)

BandiitQueen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag blev både arg på mig själv för att jag inte lyckats gömma bort allt fast jag inte hade en aning om att den skulle finnas en sån utanför badrummet och orolig över att han kunde fått i sig så mycket att det kunnat göra han sjuk.. Dock gick inte all färg bort när jag tog in och tvätta han och ja, han va inte så förtjust över att jag skrubba han.. haha ^^ Han fick skylla sig själv den lilla killen :)

Bifogar en bild på skrutt Mårten..

^_^ / Martiina